Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar
USR PLUS dorește ca țintele de dezvoltare a județului Constanța să nu mai fie imposibile, ci, prin efortul comun al nostru, al tuturor, să transformăm posibilitățile viitorului în realitate. Pentru realizarea acestui deziderat USR PLUS promovează omul de calitate: competent, cinstit, curajos.

Dacian Cioloș, copreședinte USR PLUS, aflat marți la Constanța pentru a susține o conferință de presă  cu tema: Prezentarea candidaților USR PLUS și proiectele lor pentru administrația  locală, subliniază enormul potențial de dezvoltare al Constanței, atât prin poziția strategică a portului Constanța, cât și prin imensul potențial turistic și cultural.

Adrian Ionescu, candidat USR PLUS la Consiliul Local Constanța:

ʺConstanța este un oraș cu o istorie de peste 2.000 de ani. Ne dorim în acest oraș promovarea turismului istoric și cultural. Ne asumăm abordarea transdisciplinară a culturii și prioritizarea ei. Încurajăm formarea legăturilor dintre cultură și alte sectoare: relațiile cu planificarea spațială, legislația mediului, conservarea naturii, educația, sănătatea, bunăstarea și sportul.

Perspectiva arheologică cu siguranță este una care ne învață si ne pune în valoare originile si care poate contribui la bugetul orașului. Din punct de vedere arhitectural, este intr-adevar nevoie de updatarea legilor cu privire la PUG / PUZ, pentru a crea imaginea unitară a  orașului. Patrimoniul cultural este o resursă esențială pentru identitatea României și pentru dezvoltarea unei societăţi prospere bazată pe incluziune socială şi participare. Concret,  vom actualiza Lista de proiecte prioritare inclusă în PID pentru Polul de creștere Constanța și vom revizui Strategia integrată de dezvoltare a Turismului în Județul Constanța (Faza I – p. 50-51).

Considerăm că patrimoniul cultural şi industriile creative sunt resurse excepționale, care, printr-o gestionare responsabilă, adaugă comunităţii plus valoare economică, socială şi culturală. Pentru a sprijini acest demers este important să identificăm aspectele ce alcătuiesc cultura  orașului și să le popularizăm în rândul locuitorilor, prin educație și prin încurajarea investitorilor. Promovarea aspectelor pozitive ale multiculturalității în rândul cetățenilor, îndrumarea tinerilor către mediul artistic și cultural, promovarea Bibliotecii Judetene Ioan N. Roman din Constanța pentru potențialul ei educațional și cultural sunt doar câteva variante care pot avea un rezultat și un impact pe termen lung.

Romeo Stavăr, Director General al CMA SHIPS ROMANIA, candidat la Consiliul Local Constanța din partea USR PLUS susține următoarela proiecte:

1.Constanța Verde.

Perdea forestieră (cordon) / creare de centuri verzi în sudul județului (pentru stoparea fenomenului de deșertificare) și pe marginea drumurilor publice. Delimitarea zonelor proaspăt împădurite prin crearea de hărții digitale verde a județului. Crearea de parcari subterane, acoperite de spatii verzi/parcuri.Acoperisuri verzi pentru toate blocurile si spatiile cu acoperis in terasa.

  1. Constanța Rapidă

Dezvoltarea modalităților de transport alternativ și sporirea siguranței circulației – rețea de piste metropolitane exclusiv velo. Dezvoltarea unei linii de transport tip metrou usor Constanța – Năvodari.

  1. Constanța Modernă

Facilitare obținere documente on-line (autorizații, avize). Înființarea unei echipe IT la nivelul CJ care să ofere suport primăriilor din județ în vederea digitalizării serviciilor și conectării cu comunitatea. Digitalizare prin arhivare electronică și adoptarea de instrumente și tehnologii înspre eficientizarea serviciilor. Dezvoltarea abilităților angajaților CJ (planificare strategică, planificare bugetară, politici publice locale). Promovarea parteneriatelor și colaborării inter-instituționale în județ. Networking cu alte autorități publice, ONG-uri, instituții interne sau internaționale. Implementarea digitalizării în domeniile susținute de Consiliul Județean – crearea de hărți digitale și aplicații software în sprijinul domeniilor de interes: turism (hartă obiective istorice, trasee velo), mediu (arii protejate, centre reciclare, etc). Achiziție indicatoare limba engleză pentru municipiu inițial și județ ulterior.

  1. Constanța industrială

ʺIeșirea Regatului Unit din Uniunea Europeană este un fapt regretabil. Marea familie europeană include în mod natural această importantă națiune. Pentru că ultimele alegeri din Marea Britanie au produs Parlamentul care oficializează Brexit-ul, drumul care rămâne Uniunii Europene este să caute moduri de a diminua efectele negative și de a amplifica pe cele pozitive. Acest proiect se va concentra pe partea pozitivă a lucrurilor. Cutremurul, pentru că despre un cutremur este vorba în povestea separării, are drept efect și reașezarea părților. Relațiile economice vor suferi și ele ajustări importante. În acest context mari jucători economici își regândesc strategia de dezvoltare și planurile de afaceri. Ei sunt în căutare de locații în interiorul UE pentru a-și transfera producția din UK. O astfel de locație trebuie dezvoltată cu ajutorul UE pentru că este interesul direct și major al Bruxelului ca mastodonții industriali să nu ia calea altor blocuri economice sau continente.

Acest proiect își propune să realizeze un parc industrial atractiv în Municipiul Constanța. Avantajul major al Constanței este poziția geografică. Suntem cu câteva zile mai aproape decât UK față de Orient, iar schimburile comerciale UE – Orient reprezintă majoritatea în activitatea globală a UE. Câteva zile reprezintă în lumea vitezei, eficienței și competiției în care trăim diferența dintre înflorire și faliment. Un alt avantaj major este existența în zona Portului Constanța Sud a terenului liber de construcții industriale.

Acest proiect va identifica proprietarii terenurilor, va face achizițiile pentru consolidarea lor juridică, va folosi la maxim accesul pe mare, pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, pe cale ferată și pe Autostrada Soarelui pentru a pune la dispoziția investitorilor câteva mii de hectare care să asigure toate utilitățile necesare (energie electrică de calitate și din abundență, gaz metan, apă, canalizare, colectare/tratare ecologică a deșeurilor) în interiorul unui perimetru de maximă siguranță.

Un alt mare avantaj este prezența forței de muncă calificată și ieftină. Se pot realiza parteneriate de învățământ dual pentru pregătirea punctuală a viitorilor muncitori ai acestei platforme industriale.ʺ, a precizat Romeo Stavăr.

Andrei Brighidău, Comandant – DP Instructor in cadrul UMC și Manager de Agentie de Crewing, candidat la Consiliul Local din partea USR PLUS, susține proiectul  Turiștii vin în Constanța și cu vasele de croazieră:

ʺUn documentar „Cuget Liber“ Portul Constanţa – o destinaţie favorită a turismului de croazieră, publicat la 22 octombrie 2013 de către Ion TIŢA-CĂLIN arată următoarele: -începând din anul 2000, România a dus o politică asiduă de atragere a traficului maritim şi fluvial de pasageri. Ministerele Transporturilor şi Turismului, administraţiile portuare, companiile de agenturare şi tour-operatorii au făcut mari eforturi să aducă porturile româneşti în calea pasagerelor care străbat Mediterana, Marea Neagră şi Dunărea. Două evenimente majore au contribuit decisiv la creşterea cantitativă şi calitativă a traficului de croaziere. La 23 noiembrie 2005, portul Constanţa a inaugurat cel mai modern terminal de pasagere de la Marea Neagră, de la acea vreme, investiţie care a costat 2,5 milioane euro. Iar începând din octombrie 2007, administraţia portului Constanţa a devenit membru cu drepturi depline al Asociaţiei Porturilor Mediteraneene de Croazieră „MedCruise“, organizaţie cu 72 de membri, reprezentând peste 100 de porturi din Marea Mediterană, Marea Neagră, Marea Roşie şi zona adiacentă a Oceanului Atlantic. Strădaniile României au fost încununate de succes, numărul pasagerelor care au vizitat Constanţa, crescând de la un an la altul. „Portul Constanţa începe să devină o destinaţie favorită în turismul de croazieră” – remarca, în 2007, Jose Campos, secretarul general al Asociaţiei Porturilor Mediteraneene de Croazieră „Medcruise”. Dacă în 2004, au avut loc doar 60 escale, în 2005 s-a înregistrat un record de 85 de escale. A urmat o perioadă de plafonare, cu variaţii în jos. În 2008, ultimul an al creşterii economice, au fost consemnate 81 de escale. Odată cu declanşarea crizei economice, numărul navelor s-a redus dramatic. În 2011, s-a ajuns la un record negativ pentru ultimul deceniu, de 44 escale. Apoi, pe fondul relansării economiei mondiale, traficul de croazieră a început să îşi revină şi, în 2012, a urcat la 52 escale.

Astăzi, în 2020, nu stăm bine. Acest proiect își propune să identifice cauzele pentru care marii operatori de vase de croazieră ocolesc portul Constanța și să amelioreze situația. Deasemenea vom identifica și nevoile marilor operatori de turism. În ajutorul nostru vor veni cei direct interesați de creșterea numărului de turiști ai Dobrogei: antreprenorii din domeniu și din domeniile adiacente, portul, cetățenii orașului și ai regiunii. Ex: firmele care agenturează navele de croazieră(IDU Shipping, etc), portul are programat în Master Planul său investiții în al doilea terminal de pasagere care și-ar avea rostul dacă cel prezent și-ar crește gradul de ocupare de la 25% cât este acum, firmele de turism naționale și internaționale, etc. Atât Primăria Constanța cât și Consiliul Județean trebuie să găsească moduri de a crește numărul de obiective turistice de mare interes care pot fi vizitate pe durata unei zile, ținând cont de faptul că aceasta este durata unei escale a vaporului de pasageri. Se poate gândi și un sistem de transport aerian cu avioane de mici dimensiuni(45 de turiști, cât un autocar) care poate atinge obiective din țară(tip Mânăstirile din Bucovina, Castelul lui Dracula, etc.), sistem în care o companie de turism sau un antreprenor privat nu doresc să investească datorită costurilor și birocrației, dar pe care autoritatea locală îl poate furniza.

Turiștii vin în Constanța și cu vapoarele de croazieră. ʺ

Iulian Călin, candidat USR PLUS la Consiliul Local Constanța:

ʺJudețul Constanța, prin specificul său geografic, are o mai mare șansă de dezvoltare împreună cu județul Tulcea, cele două entități cu destin foarte asemănător.  Regiunea este deja în planurile integrate de dezvoltare ale polului Constanța, urmând să continuăm demersurile deja începute pe plan local. Vom avea în vedere revizuirea Strategiei integrate de dezvoltare a Turismului în județul Constanța (Faza I, Faza II) și actualizarea Listei de proiecte prioritare inclusă în PID pentru Polul de creștere Constanța.

Măsurile urgente care se impun: reluarea procedurii de definire a organizației de management a destinației (OMD) și operaționalizarea și profesionalizarea acestei organizații, prin accent sporit pe profesionalizarea echipei OMD,  asigurarea cadrului pentru parteneriate public-private.

Faptul că acest enorm potențial este doar parțial valorificat cât și faptul că turismul este un sector socio-economic de tip transversal integrând natural multe alte domenii de activitate ne-au condus în mod firesc la centrarea multora dintre proiectele noastre pe turism. Din punctul nostru de vedere, pentru obținerea unui  turism puternic avem nevoie de sectoare socio-economice puternice (industrie, educație, sănătate, cultură, administrație, infrastructură, mobilitate, mediu) care la rândul lor vor beneficia din realizarea unui turism puternic.ʺ

“Dragi constănțeni, mai sunt 2 zile până pe 27 septembrie, momentul 0 de la care Constanța va renaște!

Ceea ce cu toții am trăit, aici, în Constanța, în ultimii 30 de ani, se poate rezuma în câteva cuvinte: un lung șir de oportunități ratate. Am avut parte de o administrație locală defectuoasă, marcată de scandaluri de corupție.  O administrație în timpul căreia calitatea vieții constănțenilor a scăzut mult. E nevoie de o schimbare radicală.

Județul Constanța are nevoie de oameni noi. Noi, la USR PLUS vrem să aducem Constanța acolo unde îi este locul. Oamenii USR PLUS sunt oameni de calitate: competenți, cinstiți, curajoși, oameni foarte bine pregătiți profesional care au activat, majoritatea, în mediul privat.  Avem o viziune deschisă și responsabilă asupra dezvoltării pe termen lung, mediu și scurt, a județului nostru. Fiecare comunitate este importantă.

Avem în spate 2000 de ani de istorie nevalorificată turistic. Ne lipsește infrastructura de orice fel, iar mediul antreprenorial suferă dezechilibre.Trebuie să ne concentrăm pe educarea copiilor, pe formarea lor, astfel încât să răspundă provocărilor contemporane, dar trebuie să le oferim și oportunități pentru a-și construi un viitor aici, acasă. Consiliul Județean va acorda susținere primăriilor și va urmări ca acestea să acceseze banii europeni.

Cu toții vrem o viață de calitate și acum o putem avea. USR PLUS e valul schimbării!”, a precizat președintele PLUS Constanța, Edward Nedelcu.

  • Comandat de Uniunea Salvați România – Filiala Constanța
  • Executat de SC SFINX UNION SRL – portal: www.ziarulamprenta.ro
  • Codul Mandatarului Financiar: 21200251