Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar
Pilonii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila au ajuns deja la o înălțime de câteva zeci de metri și ridicarea lor avansează cu aproape 2 metri pe zi.

Cele două turnuri vor ajunge la final la o înălțime de aproape 200 de metri înălțime, iar de ei se vor prinde două cabluri de oțel care vor susține un tablier metalic de peste 20.800 de tone. Între cele două turnuri deschiderea podului va fi de aproape 1.120 de metri, puțin mai mică decât deschiderea celebrului pod Golden Gate din San Francisco.

„Ridicarea pilonilor podului peste Dunăre avansează aproape 2m, în fiecare zi. Turnarea pilonilor se face în sistem continuu. Sistemul de cofrare este ghidat prin laser și permite turnarea continuă a pilonilor astfel încât se lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7. În paralel, se lucrează și la cele două blocuri de ancorare ale podului”, spune secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Mai în detaliu, podul de la Brăila a avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.