Ministrul Economiei a discutat cu sindicaliștii de la șantierul naval din Mangalia, care nu mai are de lucru după ce a fost blocată vânzarea pachetului majoritar de acțiuni către olandezii de la Damen.

Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă, și reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul s-au întâlnit vineri, la Ministerul Economiei, pentru a discuta despre Șantierul DMHI Mangalia, care și-a redus drastic activitatea după ce a fost blocată vânzarea pachetului majoritar de acțiuni către olandezii de la Damen. Liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizației lor pentru scăderea drastică a activității șantierului, aducând la cunoștință Ministerului faptul că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima nava construită în șantier, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei.

Ministrul Economiei și sindicaliștii au discutat stadiul negocierilor privind transferul pachetului majoritar de acțiuni al societății DMHI către un potențial investitor. Potrivit profit.ro, Ministrul Economiei i-ar fi anunțat pe liderii Sindicatului Liber ”Navalistul” că se poartă discuții cu un „potențial investitor strategic” interesat de Șantierul Naval Mangalia. Ar fi vorba despre grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, ai cărui reprezentanți ar fi venit în această săptămână la minister, împreună cu ambasadorul Italiei.

Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, cu afaceri anuale de peste 4 miliarde euro, care controlează și grupul norvegian Vard, proprietarul șantierelor navale din Tulcea și Brăila, a trimis Guvernului român o ofertă de management operațional al Șantierului din Mangalia și, ulterior, de cumpărare a 49% din acțiunile acestuia, anunța încă de la sfârșitul lunii februrie sursa citată.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

Veniturile salariale ale angajaților au scăzut semnificativ

În noiembrie, Damen a anunțat că a încheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziționarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). După această decizie, activitatea șantierului a fost blocată. Aceasta în condițiile în care este o companie aflată în pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei în 2016 și datorii de peste 5,3 miliarde lei.

În acest context, principala grijă a angajaților este ca activitatea în șantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceștia au de plătit rate și facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat același volum de ore suplimentare.

Este cea de-a doua întâlnire dintre reprezentanții  Sindicatului Liber „Navalistul” și Ministrul Economiei în decursul ultimelor 30 de zile pe această tema.

Sursa: www.hotnews.ro

Citește și:

Detalii noi despre preluarea de către stat a Șantierului Naval Mangalia

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.