Industria globală de shipping se bucură în prezent de cele mai mari câștiguri de după 2008, grație unei combinații între o cerere explozivă de bunuri și un lanț global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează prețurile la transportul maritim de marfă, informează Bloomberg, citată de Agerpres.

Fie că este vorba despre uriașe nave portcontainer, de nave cargo care transportă mii de tone de cărbune sau nave specializate în transportul de autoturisme și camioane, câștigurile au crescut pentru aproape toate tipurile de nave. În condițiile în care flota comercială transportă aproximativ 80% din comerțul mondial, această creștere se resimte în fiecare colț al economiei.

Creșterea economică din 2008 a adus un val de noi comenzi pentru nave. Această creștere nu a fost de durată, din cauza crizei financiare din 2008-2009.

Redeschiderea economiei după Covid a declanșat o cerere explozivă pentru bunuri și materii prime. Pe lângă aceasta, coronavirusul continuă să perturbe lanțurile globale de aprovizionare, blocând porturile și provocând întârzieri vaselor, toate acestea limitând numărul de nave disponibile pentru a transporta bunuri peste oceane. Această efervescență are în centru transportul maritim de containere, pentru care tarifele doboară record după record, dar nu este limitată doar la acest segment.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

Vedeta acestei creşteri rămâne transport maritim de containere. În prezent, costă 14.287 de dolari pentru a transporta un container de marfă din China în Europa, adică o creştere de 500% în ritm anual, iar această majorare afectează costul transportului tuturor mărfurilor, de la jucării la cafea.

Cererea pentru bunuri cu amănuntul a impulsionat piaţa transportului maritim de containere, iar revenirea economiei mondiale a însemnat şi mai multe materii prime. Astfel, s-au înregistrat venituri mai mari pentru navele cargo care transportă materii prime industriale. În acest sector, veniturile au atins recent cel mai ridicat nivel din ultimii 11 ani.

Sursa: www.agerpres.ro

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar