Dezbatere publică: Numărul de ore la unele materii, stabilit de şcoală, nu de Ministerul Educației

Învățământ
Sute de mesaje au fost primite la Ministerul Educației după publicarea Planurilor-cadru pentru liceu, puse în dezbatere publică. Ministrul Educației, Daniel David, propune, printre altele, ca numărul de ore la anumite discipline să nu mai fie alocat de minister, ci să fie decise de școli.
Planurile-cadru au fost trimise spre dezbatere publică la sfârșitul acestei săptămâni.
Iată ce a transmis, ieri, ministrul Daniel David:
„Mă bucur că proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal au stârnit deja un interes atât de mare, primind în nici 24 de ore sute de mesaje.
Este normal, iar asta arată că ne pasă de viitorul copiilor noștri! Avem câteva săptămâni pentru analize serioase și discuții constructive, decizia finală urmând a se lua în luna mai, într-un consens cât mai larg”.
Ministrul mai spune că, pentru a se concretiza varianta optimă pentru noile planuri-cadru, este necesară implicarea activă a societății civile:
„M-aș bucura însă și mai mult ca, pentru a ajunge împreună la cea mai bună variantă, să ne focalizăm serios pe următoarele coordonate:
Mesajele să nu fie simple felicitări sau critici.
Mesajele trebuie să vină la adresa indicată în anunțul formal, cu propuneri argumentate, după analiza atentă a planurilor-cadru, pentru a ajunge împreună la soluția cea mai bună.
Dacă rămân neclarități, acestea pot fi discutate în cadrul dezbaterilor naționale sau prin întrebări specifice la adresa de e-mail folosită pentru consultarea publică.
Reiau ideea că aceste propuneri trebuie gândite în interesul elevilor – susținând profesorii în acest demers și implicarea părinților – pe care îi vrem buni specialiști, buni cetățeni și oameni echilibrați și mulțumiți de propria viață”.
Ministrul face precizări și despre unele materii și discipline școlare
Daniel David face precizări şi despre unele materii şi discipline, ”care contribuie direct la cultura şi identitatea naţională”:
”Religia, rămânând opţională, este de asemenea prezentă în toţi anii în trunchiul comun, gândită însă să aducă mai clar în discuţie şi aspecte moral-etice şi de combatere a extremismului religios.
Istoria si Geografia sunt în trunchiul comun la clasele IX/X, iar în clasele XI/XII devin de specialitate la profilul umanist şi pot fi oferite la profilul real dacă decid şcoala şi elevii.
Am primit deja multe propuneri pentru a fi menţinute transversal şi obligatoriu, fără să depindă de şcoală şi elevi şi le-am înregistrat ca atare”, a mai transmis ministrul.
„În esență, o schimbare importantă este că numărul de ore nu mai este alocat unor discipline în primul rând de către minister, ci au un cuvânt mai important de spus decât înainte și școala (curriculum de specialitate flexibil), și elevul (CDEOȘ)! Așadar, în ciuda unor interpretări greșite legate de „afectarea unor discipline și ore”, de fapt decizia se duce mai mult spre școală și elevi, iar prin această descentralizare încurajăm autonomia și performanța, pentru a se păstra sau chiar a se crește numărul actual de ore la anumite discipline.
Să fim parte din soluție la probleme, nu din probleme”, a concluzionat ministrul.
Dezbaterea propusă de Ministerul Educației durează cinci săptămâni.
Vă prezentăm în cele ce urmează planurile-cadru:
FOTO: Facebook