Un elev de la Colegiul Tehnic Energetic din Constanța, eliminat pentru fraudă de la simularea Bacalaureatului
Învățământ
La nivelul județului Constanța, la simularea probei E a) – Limba și literatura română s-au prezentat 4.147 din 4.588 de elevi înscriși de la clasa a XII-a și 4.398 din cei 4.897 de elevi înscriși. Inspectoratul Școla Județean Constanța informează că un elev de clasa a XI-a de la Colegiul Tehnic Energetic din Constanța a fost eliminat pentru fraudă, mai exact pentru folosirea telefonului mobil.
Elevii de clasa a XI-a de la profilul real au avut de rezolvat la primul subiect cerinţe pe baza textului „Din amintirile mele despre tata”, din volumul „Amintiri despre Caragiale” de Ecaterina Logadi.
La subiectul al doilea, ei au trebuit să prezinte rolul notaţiilor autorului într-un fragment dat, iar la cel de-al treilea subiect să prezinte particularităţi ale unei nuvele studiate.
Elevii de clasa a XI-a de la profilul umanist au avut de rezolvat la primul subiect cerinţe pe baza aceluiaşi text ca şi colegii de la real, iar la subiectul al II-lea au avut de prezentat, în minimum 50 de cuvinte, rolul notaţiilor autorului dintr-un fragment dat. La ultimul subiect, ei au avut de redactat un eseu, de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularităţi ale unui text poetic studiat, aparţinând lui Mihai Eminescu.
Cella Delavrancea și Tudor Arghezi, pentru elevii de clasa a XII-a
Elevii de clasa a XII-a de la profilul real au avut de rezolvat la primul subiect mai multe cerinţe pe baza textului „O vizită în atelierul lui Brâncuşi”, din volumul „Dintr-un secol de viaţă”, de Cella Delavrancea.
La subiectul al doilea, elevii au avut de comentat, în minimum 50 de cuvinte, evidenţiind relaţia dintre ideea poetică şi mijloacele artistice textul „Cenuşa visărilor” de Tudor Arghezi. La ultimul subiect, elevii de clasa a XII-a de la real au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularităţi ale unui roman interbelic studiat.
Ca şi colegii de la profilul real, cei de la profilul umanist au avut de rezolvat la primele două subiecte cerinţe pe baza aceloraşi texte. La cel de-al treilea subiect, elevilor de clasa a XII-a de la uman li s-a cerut să redacteze un eseu în care să prezinte particularităţi de construcţie a unui personaj dintr-un roman psihologic studiat.