Licitație cu probleme, reluată în scurt timp la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa

În timp ce în incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sfântul Apostol Andrei” Constanța există spații goale care ar putea fi închiriate de agenți economici, pacienții internați în unitatea spitalicească frecventează în pijamale, indiferent de anotimp, magazinele aflate în apropiere pentru a-și achiziționa diferite produse alimentare. 

Zeci de pacienți internați în Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța se plimbă zilnic pe la chioșcurile ori farmaciile aflate în zona unității spitalicești, îmbrăcați în pijamale și încălțați în papuci.

În lipsa unui aparținător care să-i ajute cu achiziția diferitelor produse de care au nevoie, dar și a unor magazine existente în incinta spitalului, pacienții sunt nevoiți să iasă singuri din spital, indiferent de anotimp și de situație.

Ba mai mult, nu numai pacienții aceștia părăsesc spitalul. Și asistentele au aceleași obiceiuri. “Nu au voie să iasă, nici ai noștri (n.r. asistente, medici) nu au voie. Au fost și amendate (n.r. asistentele) pentru asta. Este interzis să iasă! O să încercăm să mai punem diferite anunțuri că nu au voie să iasă din spital și în momentul când o să fie magazinașele acelea acolo nu o să mai iasă. Unii simt nevoia să meargă să mănânce un corn”, a declarat managerul SCJU, Cătălin Grasa contactat telefonic cu privire la acest aspect, de care nu era deloc străin.

Magazinele despre care vorbește managerul Spitalului Județean se află în incinta unității spitalicești și în prezent sunt închise.

Anterior deciziei de închidere a spațiilor, pacienții puteau cumpăra de aici tot ceea ce acum merg să achizițoneze de la magazinele din apropierea spitalului: produse de patiserie, băuturi răcoritoare, diferite produse de igienă și chiar și ochelari de vedere. Orice ar avea nevoie un pacient internat în spital.

Licitația pentru spațiile comerciale, o “poveste cu cântec”

În privinţa spaţiilor comerciale, Curtea de Conturi a atras atenţia Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța, într-un raport, că firmele care își desfășoară activitatea în incinta spitalului nu pot desfăşura activităţi comerciale în baza unor contracte cu semnul întrebării.

În speță, în urma unui control la unitatea spitalicească, Curtea de Conturi a constatat că modalitatea de atribuire a spațiilor ridica semne de întrebare. Nici în privința modului de stabilire a chiriilor lucrurile nu erau clare. Ar fi trebuit să existe o evaluare pentru stabilirea preţului pe metrul pătrat, dar și să se organizeze o licitaţie de atribuire a spaţiilor.

Date fiind îndrumările transmise de Curtea de Conturi, Consiliul Judeţean Constanţa, în subordinea căruia se află Spitalul Județean a adoptat o hotărâre în acest sens, dar și un regulament de organizare a licitaţiei, respectiv a unui caiet de sarcini.

Deși a fost organizată o primă licitație pentru spațiile respective, pentru că au existat o serie de probleme în ceea ce privește elaborarea documentației și organizarea procedurii în sine, după primul pas al licitaţiei, comisia a decis să anuleze licitația.

Până la acest moment, nu a fost anunţată o nouă dată de desfăşurare a unei noi proceduri de licitație. Conducerea Spitalului Județean Constanța, prin managerul dr. Cătălin Grasa a declarat că până la sfârșitul anului aceasta va avea loc. De asemenea, s-a solicitat sprijinul Consiliului Județean Constanța pentru întocmirea unei documentații corecte, care să nu mai creeze probleme ofertanților doritori să închirieze spațiile acum libere. “Se va reface (n.r. documentația), împreună cu cei de la Consiliu (n.r. Consiliul Județean Constanța). Specialiștii sunt acolo. Le-am cerut sprijinul, ei mi-au dat regulile, licitație cu strigare. Noi nu am organizat niciodată așa ceva. De asta am și cerut în comisie… Încercăm să rezolvăm anul acesta”, a spus directorul Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța.

Ce spune conducerea CJC 

La rândul său, președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, a precizat că un spațiu alimentar în incinta Spitalului este absolut necesar și că dacă este nevoie, prin Biroul Juridic al Consiliului Județean Constanța își va oferi sprijinul în vederea organizării unei licitații transparente și corecte.”Are o întreagă direcție juridică care le poate răspunde la întrebări și îi poate ajuta. Dacă au nevoie, au tot suportul nostru. Eu le-am spus să organizeze în așa fel încât totul să fie corect și să nu existe niciun dubiu asupra licitației, asupra a ceea ce se întâmplă acolo. De aceea am organizat și licitație publică. Nu este obligatoriu să fie spațiu alimentar sau magazin de optică în spațiile închiriate”, a spus  președintele CJC.

Reamintim care sunt spațiile comerciale scoase la licitație publică deschisă cu strigare: un spațiu comercial de 22,75 mp, la intrare în Ambulatoriul integrat, pe Bd. Tomis, nr. 145, un spațiu comercial de 39,60 mp, la intrare vizitatori în Spitalul Județean, un spațiu de 27,39 mp, tot la intrare vizitatori în Spitalul Județean, un spațiu automat pentru băuturi calde, în Policlinica 2, un spațiu automat pentru băuturi calde în Secția TBC Osteoarticular Agigea și 10 spații automat pentru băuturi calde în cadrul Spitalului Județean, un spațiu pentru ATM în cadrul Spitalului Județean Constanța.

În vederea închirierii, a fost întocmit Raportul de evaluare a Proprietății Imobiliare pentru stabilirea valorii de închiriere nr. 5065/4.06.2018, de către evaluatorul autorizat Vasile Munteanu și, totodată, au fost stabilite prețurile minime de pornire a licitației pentru fiecare spațiu în parte:

  • 47 lei/mp/lună pentru spațiul comercial de 22,75 mp, la intrare în Ambulatoriul integrat, pe Bd. Tomis;
  • 42 lei/mp/lună pentru spațiul comercial de 39,60 mp , la intrare vizitatori în Spitalul Județean;
  • 45,9 lei/mp/lună pentru spațiul comercial de 27,39 mp, tot la intrare vizitatori în Spitalul Județean;
  • câte 400 lei/mp/lună pentru fiecare spațiu pentru automatele pentru băuturi calde și
  • 460 lei/mp/lună pentru spațiul pentru ATM din cadrul Spitalului Județean Constanța.

Spitalul Clinic Județean Constanța are dreptul să încaseze o cotă parte de 50% din prețul închirierii, restul de 50% urmând să fie vitat în termen de maxim 30 de zile de la data încasării, în bugetul județului Constanța. Spațiile comerciale vor fi închiriate pe o durată de maximum doi ani, cu posibilitate prelungirii pentru șase luni, printr-un act adițional.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat în ședința CJC desfășurată în data de 22 august 2018.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.