Odată cu venirea sezonului rece, începem să ne gândim la ce trucuri să apelăm pentru a ne creşte imunitatea. Dacă până acum nu ai găsit “răspunsul corect” la dilema ta, o soluţie excelentă pentru creşterea imunităţii sunt sucurile naturale de toamnă. 

Pe lângă vremea mohorâtă şi temperaturile scăzute, toamna vine şi cu o mulţime de alimente sănătoase, care se recoltează acum şi pe care le putem transforma în “aliaţi de nădejde” împotriva îmbolnăvirilor. Aşadar, în cazul în care vrei să încerci şi tu varianta asta, iată mai jos cele mai eficiente sucuri naturale de toamnă pentru creşterea imunităţii.

Sucul de mere

Ştim deja că merele conţin vitamina C, o substanţă esenţială în susţinerea sistemului imunitar. În plus, sucul de mere vine cu şi mai multe beneficii: fibrele şi pectina ajută buna funcţionare a sistemului digestiv, iar antioxidanţii şi flavonoizii prezenţi în acest suc atenuează simptomele astmului şi susţin funcţia inimii şi a plămânilor.

Sucul de cătină

“Ginsengul românesc”, aşa cum i se mai spune acestui fruct, are aproape toate mineralele, vitaminele şi grăsimile esenţiale necesare corpului nostru. Sucul de cătină este un tonifiant natural, imunostimulator, antioxidant, extrem de eficient pentru a preveni sau ameliora răceala şi gripa.

Cătina se recoltează toamna, iar la noi în ţară, la Iaşi există o plantaţie de cătină 100% eco, ale cărei fructe sunt folosite în realizarea celui mai sănătos suc de cătină. Plantaţia de 20 de hectare se află în Popricani, Iaşi, iar cătina albă ecologică este recoltată la început de toamnă, eşalonat, astfel încât conţinutul său să aibă un maximum de nutrienţi.

Sucul de pere

Ca atare sau în varianta de suc, perele sunt la fel de gustoase, dar şi de sănătoase. Antioxidanţi, minerale, vitamine, fibre – valoarea nutritivă a acestor fructe nu este deloc de neglijat, aşa că sucul de pere te va ţine departe de gripele şi îmbolnăvirile de sezon. În plus, sucul de pere ameliorează simptomele răcelii deja instalate, reducând febra şi durerile de gât.

Sucul de morcovi

Acum găseşti în pieţe cei mai dulci, proaspeţi şi sănătoşi morcovi. Aşadar, nu strică să faci o cură de suc de morcovi. Bogat în betacaroten, sucul de morcovi ne întăreşte sistemul imunitar, îmbunătăţind totodată şi vederea sau sistemul digestiv. Ca atare sau în combinaţie cu alte fructe şi legume de toamnă, sucul de morcovi este la fel de sănătos.

Iată mai jos alte câteva rețete de sucuri naturale care îți vor întări imunitatea și îți vor reda energia pierdută:
Limonadă cu ghimbir și miere
Prepară-ți în fiecare zi un pahar de limonadă cu ghimbir, îndulcită cu miere, și vei avea o imunitate de fier. Lămâile sunt bogate în vitamina C, mierea are proprietăți antibacteriene, iar ghimbirul are atâtea proprietăți benefice, încât este considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume.
Suc de țelină, morcov, lămâie și ghimbir
Pentru acest suc ai nevoie de câțiva morcovi, o bucățică de ghimbir, sucul de la o jumătate de lămâie și o mâna de frunze de țelină. Amestecă-le bine și adaugă apă dacă ți se pare prea concentrat.
Suc din fructe goji, portocale, ghimbir și turmeric
Pentru acest suc ai nevoie de o ceașcă mică de fructe goji, 2 portocale, o jumătate de linguriță de turmeric, o bucățică de ghimbir și o ceașcă de gheață. Amestecă-le bine cu blenderul și adaugă apă dacă mai e cazul.
Suc cu lămâie, portocale și ghimbir
Pentru acest suc ai nevoie de 2 lămâi, 4 portocale și o bucățică de ghimbir dată pe răzătoare. Ghimbirul face minuni pentru sănătate, el încetinește dezvoltarea tumorilor canceroase și protejează organismul de răceală și gripă prin întărirea considerabilă a sistemului imunitar.
Suc de portocale, ghimbir și avocado
Pune în blender 2 portocale, puțin ghimbir proaspăt, un sfert de avocado, curățat de coajă, câteva frunze de salată verde și o ceașcă de cuburi de gheață. Adaugă apă.
Suc cu sfeclă roșie și fructe goji
Amestecă cu blenderul o sfeclă roșie, o lingură de fructe goji, o ceașcă de fructe de pădure congelate, o rodie, o jumătate de măr. Adaugă apă până când simți că ai ajuns la gustul potrivit pentru ține.
Suc de verdețuri
Amestecă cu blenderul o mâna de frunze de țelină, una de spanac, o legătură de pătrunjel, un măr, sucul de la o lămâie, un castravete și o cană de cuburi de gheață. Adaugă apă dacă vrei că sucul să fie mai diluat.
Suc cu piper cayenne, lămâie și miere 
Amestecă într-un pahar mare o jumătate de linguriță de piper cayenne (piper roșu) cu 4 linguri de suc de lămâie. Umple paharul cu apă, adaugă o linguriță de lămâie și amestecă bine.
Sursa: www.dietetik.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.