Consumul de vitamina D este esențial pentru funcționarea optimă a organismului. În caz contrar, lipsa vitaminei D poate provoca tulburări la nivelul oaselor, mușchilor, dar și asupra stării generale de sănătate. Vara, expunerea la soare ajută la a-i oferi organismului cantitatea de vitamina D corespunzătoare, însă în restul anului, este mai greu pentru organism să absoarbă vitamina, de aceea este recomandat să consumi cât mai multe alimente bogate în vitamina D.
Topul alimentelor bogate în vitamina D
  • Ulei de ficat de cod;
  • Somon;
  • Pește-spadă;
  • Ton;
  • Hering;
  • Păstrăv;
  • Suc de portocale îmbogățit cu vitamina D;
  • Lactate, brânzeturi (iaurt, margarină, lapte de soia, lapte cu 1-2% grăsime);
  • Sardine;
  • Ficat de vită;
  • Gălbenuș de ou;
  • Cereale fortificate;
  • Ciuperci;
  • Băutură de orez.

Vitamina D este sintetizată în mod natural de organismul nostru, dar cu o condiţie, trebuie să ne expunem la razele ultraviolete ale soarelui, mai ales în timpul verii. Printr-un aport constant de vitamina D în organismul copiilor se poate combate rahitismul şi ajută la dezvoltarea sistemului imunitar. Prin urmare, aportul de vitamina D are un rol însemnat, în special în sezonul rece. Iata de ce sunt importante alimentele bogate in vitamina D.

Beneficiile consumului de vitamina D
Te protejează de cancer

Cercetările au scos la iveală efectul anticancerigen al vitaminei D. Potrivit specialistului, această vitamină ne apără de cancerul la colon, sân şi de cel endometrial. Celulele canceroase care se dezvoltă în colon sunt distruse atunci când nivelul vitaminei D este unul ridicat. Specialiştii susţin că vitamina D ajută celulele canceroase să se autodistrugă.

Previne răceala şi întăreşte sistemul imunitar

Potrivit unui studiu apărut în publicaţia Journal of the American Medical Association, vitamina D are capacitatea de a proteja organismul de răceală, gripă şi alte infecţii respiratorii care includ simptome precum tuse, dureri în gât, nas înfundat sau cu secreţii nazale.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

Favorizează absorbţia calciului

Consumul alimentelor bogate în vitamina D ajută corpul să absoarbă mai uşor calciul, un mineral esenţial pentru sănătatea oaselor.

Previne apariția sclerozei multiple

Un studiu publicat în 2006 de Journal of the American Medical Association sugerează că vitamina D are un rol important în prevenirea sclerozei multiple.

Previne bolile cardiovasculare

În 2006, un studiu publicat de revista Circulation sugerează că deficiența de vitamina D este asociată cu unele cazuri de boli de inimă. Autorii au spus, însă, că mai multe studii experimentale sunt necesare pentru a determina dacă reglarea deficitului poate contribui la prevenția bolilor cardiovasculare.

Previne îmbolnăvirea cu gripă de tipul A

Americal Journal of Clinical Nutrition a publicat în 2010 un studiu care sugerează că suplimentarea nivelului de vitamina D3 pe perioada iernii poate contribui la reducerea riscului de îmbolnăvire cu gripă de tipul A, în special în cazul copiilor.

Vitamina D și COVID-19

Un studiu realizat de Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism a arătat că 82% dintre pacienţii cu COVID-19 au deficienţă de vitamina D. Studiul a fost realizat pe 216 pacienți internaţi la Hospital Universitario Marques de Valdecilla din oraşul spaniol Santander. Autorii studiului au concluzionat că nu au găsit o legătură între concentrația de vitamina D și severitatea bolii în cazul pacienților cu COVID-19 care au participat la studiu.

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar