Vitamina E, denumită popular „vitamina fertilităţii”, are numeroase beneficii pentru sănătate: puternic efect antioxidant, întăreşte sistemul imunitar, efect antiîmbătrânire, dar mai ales menţine creierul tânăr, ceea ce înseamnă că previne demenţa şi boala Alzheimer.

Vitamina E are un puternic efect antioxidant și contribuie astfel la protejarea celulelor de acțiunea radicalilor liberi – produși de factori de mediu precum poluarea, fumatul, pesticidele, radiațiile etc. Prin acest efect antioxidant, vitamina E încetinește îmbătrânirea celulară. Tocmai de aceea este folosită în prepararea a numeroase produse dermato-cosmetice, dar și în suplimentele anti-aging.

Vitamina E joacă un important rol și în corectă funcționare a sistemului imunitar, sporindu-i acestuia eficientă în față virusurilor sau bacteriilor.

De asemenea, vitamina E are un efect vasodilatator, contribuind astfel la menținerea sănătății vaselor de sânge. Datorită acestui efect, va lupta împotriva formării cheagurilor de sânge, protejându-te astfel de boli coronariene, potrivit secom.ro.

De asemenea, vitamina E este un element vital pentru menținerea unui sistem imunitar sănătos. Acest puternic antioxidant, vitamina E, mai este folosită și pentru prevenirea dezechilibrelor mentale degenerative precum demența și boala Alzheimer.

Alimente bogate în vitamina E

Vitamina E poate fi gasită în natură, într-o varietate de cereale, nuci sau legume. O porție de migdale (aproximativ 30 grame) conține 7,4 miligrame de vitamina E. Se poate obține de asemenea vitamina E din uleiul și laptele de migdale.

Pe de altă parte, alunele de pădure pot fi aperitivul perfect după o zi lungă de muncă, iar doar 28 de grame de alune de pădure conțin aproximativ 20% din cantitatea zilnică necesară de vitamina E.

Cea mai bogata sursă de vitamina E sunt germenii de grâu, dar poate fi asimilată şi din ficat, ouă, seminăţe de floarea soarelui, margarină din ulei de porumb, maioneză,  uleiuri vegetale presate la rece ca: ulei de măsline, ulei de porumb, ulei de şofranel, ulei din seminţe de soia, ulei din seminţe de bumbac, legumele cu frunze de culoare verde închis precum spanacul sau varza kale, cereale, sfecla de zahăr, muştar, struguri, cartofi dulci.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.