Lavanda, muşeţelul şi valeriana sunt doar câteva dintre plantele care luptă împotriva stresului şi insomniei. Administrate sub formă de ceai, acestea pot reda echilibrul persoanelor care suferă de aceaste probleme.

Anxietatea şi lipsa mişcării pot fi doar doi dintre factorii care duc la lipsa somnului.

Insomniile pot avea diferite cauze, de la probleme de sănătate la anxietate. În prezent, programul încărcat și grijile de zi cu zi sunt principalele cauze ale insomniilor.

Somnul este esențial pentru sănătate. În timpul odihnei, organismul se regenerează la nivel celular și pornește pregătește toate funcțiile organismului pentru o noua zi.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

De asemenea, somnul este foarte important pentru sistemul imunitar. Fără odihnă, corpul este vulnerabil în fața bolilor și agenților patogeni.

Deși există o multitudine de produse farmaceutice pentru tratarea insomniilor, acestea sunt însoțite, adesea, de reacții adverse.

În acest caz, pentru rezultate optime, este indicat să încerci și câteva tratamente naturale, pe bază de ceaiuri și plante care au proprietăți calmante.

Ceaiul pentru insomnie recomandat de Ovidiu Bojor

Ovidiu Bojor, doctor farmacist şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, recomandă ceaiul cu rădăcini uscate de valeriană. Specialistul susține că planta alungă insomniile fără a provoca efecte secundare neplăcute, precum multe alte medicamente găsite în comerț.

Valeriana este un sedativ blând, vă ajută să adormiţi uşor şi nu are efecte secundare, precum barbituricele“, spune profesorul Ovidiu Bojor.

Pe lângă un ceai de valeriană deja cunoscut în medicina alternativă, doctorul recomandă și ceaiul cu flori de tei și levănțică.

”Un ceai sedativ bun este şi cel în care aţi combinat flori şi frunze de păducel cu «talpa gâştii» ori cel în care amestecaţi flori de levănţică şi flori de tei“, adaugă profesorul Ovidiu Bojor.

Ceaiuri recomandate persoanelor care suferă de stres şi insomnie

Valeriana

Această plantă a fost folosită din cele mai vechi timpuri pentru a atenua insomnia, stresul şi durerile de cap. În prezent este una dintre cele mai utilizate plante medicinale pentru problemele de somn. Cercetările arată că rădăcina de valeriană creşte activitatea unui neurotransmiţător numit acid gamma-aminobutiric (GABA), care funcţionează la fel ca medicamentele pentru îmbunătăţirea calităţii somnului.

Muşeţel

Ceaiul de muşeţel conţine un antioxidant numit apigenină care atenuează anxietatea şi lipsa somnului. Într-un studiu în care au fost incluse 80 de femei aflate în perioadă postnatală, care sufereau de o calitate a somnului redusă, s-a stabilit că cele care au băut ceai de muşeţel zilnic, timp de două săptămâni, au înregistrat îmbunătăţiri notabile ale calităţii somnului.

Lavanda

Deşi unele studii indică faptul că aromaterapia pe bază de lavandă poate ajuta la tratarea insomniei, nu este clar cât de puternic este efectul direct al ceaiuli din această plantă. Aroma de lavandă este recunoscută pe scară largă pentru calităţile sale relaxante, ceea ce o face o alegere excelentă dacă suferiţi de anxietate nocturnă care vă menţine treaz.

Tei

Ceaiul de tei este foarte cunoscut ca remediu natural pentru insomnie si nu numai. Florile de tei sunt bogate in vitamina C, antioxidanţi şi au acţiune sedativa şi relaxanta. O ceaşca de ceai de tei indulcit cu puţina miere inainte de culcare este ideal pentru a trata insomnia. Trebuie consumat cu mare atentie deoarece in doze mari, teiul, daca este preparat sub forma de infuzie foarte concentrata, poate da tulburari de somn, agitaţie, tremur şi palpitaţii.

Sursa: www.doctorulzilei.ro

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar