Nu toate alimentele care pot contribui la scăderea colesterolului sunt fructe exotice sau uleiuri scumpe. Iată unele la fel de eficiente, dar mult mai accesibile.

Legumele verzi sunt în topul acestui clasament, datorită numărului mare de antioxidanți pe care-l conțin.

Orice legumă cu frunze verzi este un produs ieftin, ce nu trebuie lăsată la o parte. Poţi procura varză, salată, spanac sau legume similare. Ele sunt bogate în vitamina C. Broccoli, de exemplu, vă pune la dispoziţie o mulţime de nutrienţi, vitaminele A, C, calciu, fibre, acid folic şi fitonutrienţi.

De asemenea, cartofii sunt alimente ieftine şi sănătoase. Le puteţi utiliza coapte sau fierte, deoarece în acest mod îşi păstrează caracterul sănătos. Acestea conţin vitamina C şi potasiu şi pot fi pregătite în multe feluri gustoase.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care consumă supă, nu numai că au un aport mai mic de calorii, dar se simt mai sătui spre deosebire de cei care nu o folosesc.

Legumele sunt urmate de nuci de orice fel și de semințe de in.

Nucile sunt produsele ce conţin vitamina E, o mulţime de proteine şi acizi graşi esenţiali, ce ajută la reducerea colesterolului rău.

Semințele de in sunt un aliment ușor de inclus în orice regim alimentar, în salate, smoothie-uri sau în compoziția aluaturilor, întregi sau măcinate, acestea pot face minuni pentru sănătatea ta.

Ele conțin multe vitamine și minerale, acizi grași Omega 3, antioxidanți puternici, cum ar fi lignanii, și sunt foarte bogate în fibre, solubile și insolubile.

Printre beneficiile semințelor de in se numără nu numai scăderea colesterolului, ci și reglarea nivelului de zahăr din sânge, prevenirea și lupta împotriva cancerului (în special în cazul cancerului de sân și de colon), ameliorarea constipației, reglarea tranzitului intestinal, tratamentul diabetului, creșterea imunității și reducerea inflamațiilor.

Nu în ultimul rând, acestea contribuie semnificativ la reducerea apetitului. Dacă mănânci semințele de in cu 30 de minute înainte de mese, sațietatea se va instala mai rapid și va dura o perioadă mai lungă de timp.

Ceaiul verde și ovăzul

De asemenea, ceaiul verde și fasolea ar trebui și ele incluse în dieta anti-colesterol.

Fasolea, alături de linte, sunt şi ele surse ieftine pentru o alimentaţie sănătoasă. Sunt bogate în acid folic, potasiu, fier şi proteine. Reduc riscul de polipi, care contribuie la formarea cancerului de colon.

Ovăzul este bogat în fibre şi este cunoscut ca un produs ce duce la scăderea colesterolului.

Sursa: www.exquis.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.