Accesarea resurselor financiare, principala provocare în insolvența Damen Shipyards Mangalia SA, spune administratorul judiciar
Știrile zilei
Accesarea resurselor financiare pentru continuarea activității și susținerea unor contracte pe măsura șantierului reprezintă principala provocare în insolvența Damen Shipyards Mangalia SA, potrivit administratorului judiciar CITR.
Managerul de proiect al insolvenței Damen, Florin Constantin, senior partner CITR, a explicat că, pe termen lung, compania urmărește posibilitatea contractării unor proiecte de construcții offshore, corelat cu faptul că astfel de proiecte ar putea fi lansate în vara 2025.
CITR, administratorul judiciar al Damen Shipyards Mangalia SA, a organizat o întâlnire publică, la Constanța, miercuri, 18 septembrie 2024, pentru oferirea unei perspective despre stadiul procedurii și următorii pași în acest proiect.
Au participat Paul Dieter Cîrlănaru, CEO al CITR și Florin Constantin, partener în cadrul CITR și manager de proiect în procedura de insolvență a Damen Shipyards Mangalia SA.
Conform reprezentanților CITR, de la preluarea proiectului vizând insolvența Damen Shipyards Mangalia SA, s-a urmărit atragerea de noi clienți.
De altfel, zilele acestea urmează să sosească în șantier două tancuri petroliere sub pavilion maltez, pentru reparații, după ce compania a reușit semnarea a două noi contracte de reparații.
Paul Dieter Cîrlănaru a explicat că, de la primele analize, a fost identificat un potențial de redresare a companiei.
Dincolo de cele două nave ce vor fi reparate în șantier până la finalul lunii, Paul Dieter Cîrlănaru a mai spus că sunt discuții și pentru unele proiecte mai mari.
„Compania a contractat deja lucrări de reparații pentru două nave și, în același timp, ne aflăm în discuții cu potențiali clienți pentru contractarea unor proiecte mai mari care să asigure necesarul de cash pentru cel puțin următorii ani. În același timp, compania se concentrează pe eficientizarea activității operaționale“, a declarat CEO-ul CITR.
Reprezentanții CITR au precizat că principala provocare specifică activității companiei este legată de accesarea resurselor financiare necesare continuării activității și susținerii unor contracte de magnitudinea corespunzătoare a șantierului naval.
Structura de costuri și profilul activității companiei fac absolut necesară încărcarea la o capacitate cât mai aproape de maximum a întregului șantier, spun specialiștii CITR.
„Pe termen lung, compania are în vedere posibilitatea de contractare a unor noi proiecte pentru construcții de structuri offshore în condițiile în care în vara anului 2025 este posibil să fie lansate noi proiecte în acest sens. În același timp, avem în vedere și creșterea productivității și a profitabilității activității curente prin implementarea unor măsuri de eficientizare a costurilor. Nu în ultimul rând, atragerea de parteneri strategici care ar putea aduce capital și expertiză de afaceri este una dintre oportunitățile pe care le avem în vedere“, a mai spus Florin Constantin, Senior Partner CITR și manager de proiect.
OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Damen Shipyards Mangalia SA, în insolvență, DOUĂ CONTRACTE NOI pentru repararea unor tancuri malteze