Autoritatea Navală Română a preluat președinția „Comitetului Memorandumului de Înțelegere a Mării Negre”
Știrile zilei
România a preluat președinția „Comitetului Memorandumului de Înțelegere a Mării Negre”, The Black Sea Memorandum of Understanding, privind Controlul Statului Portului (BS MoU).
Astfel, votul membrilor Comitetului a fost în favoarea Autorității Navale Române, care va asigura președinția pe parcursul anului 2023, prin intermediul directorului general, Cosmin – Laurențiu Dumitrache. Decizia respectivă a fost luată la finalul lucrărilor BS MoU de anul acesta, care s-a desfășurat la Constanța, în perioada 25 aprilie – 28 aprilie 2023.
Statele membre participante au fost Bulgaria, Georgia, România, Federația Rusă, Turcia și Ucraina. Totodată, au fost prezenți și reprezentanți ai Paris MoU și Abudja MoU, în calitate de observatori.
Reuniunile comitetului BS MoU sunt organizate anual și sunt găzduite prin rotație de către țările riverane Mării Negre. În anul 2024, Georgia va găzdui următorul comitet.
Pe ordinea de zi a Comitetului BS MoU s-au aflat următoarele subiecte și proiecte:
- Inspecțiile de control al statului portului desfășurate în regiune și punerea în aplicare a măsurilor împotriva navelor din lista lunară de supraveghere a navelor;
- Planul strategic, direcțiile strategice și planul de acțiune actualizat, pentru perioada 2021 – 2025;
- Revizuirea Manualului privind controlul statului portului;
- Analiza comparativă interregională a datelor Port State Control (PSC), inspecții și analiza statisticilor.
Memorandumul de Înțelegere al Mării Negre, privind Controlul Statului Portului (BS MoU) a fost încheiat în data de 7 aprilie 2000 și a intrat în vigoare în data de 19 decembrie 2000, după prima reuniune premergătoare, care s-a desfășurat în Varna, în anul 1999.
Principalul obiectiv al Memorandumului de Înțelegere privind Controlul Statului Portului în regiunea Marii Negre este stabilirea unui regim eficient privind acțiunile Port State Control, prin cooperarea și armonizarea activităților autorităților membre, în scopul eliminării navelor sub-standard, al promovării siguranței maritime, al creșterii protecției mediul marin și asigurării condițiilor optime de muncă și de viață la bordul navelor.
Citește și: