Brățara „Butonul Roșu” va fi adusă acasă de poștași. Ce categorii vor putea beneficia de acest serviciu și pentru ce este util
Știrile zilei
Compania Națională Poșta Română a devenit partener în dezvoltarea, la nivel național, a sistemului de alertă Butonul Roșu. Sistemul este un serviciu complementar celui de urgență, 112, destinat persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical și social, precum persoane singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localități rurale sau izolate, din România.
Prin folosirea unei brățări, abonații Butonul Roșu pot primi asistență personalizată sau ajutor dedicat în cazul situațiilor de urgență medicală și securitate personală.
„Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziţie Butonul Roşu, Teleasistenţă Group, au iniţiat colaborarea cu Poşta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul ţării, cât şi de o reţea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel naţional, a serviciilor de asistenţă Butonul Roşu. Astfel de servicii de asistenţă personală, ajutor de urgenţă, sănătate şi suport viaţă independentă sunt livrate, în comunitate, şi de alte companii poştale, cele mai avansate fiind cele livrate de Poşta Franceză”, transmite Poșta Română.
Care este procesul de implementare a sistemului de alertă Butonul Roșu:
În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice le vor încheia cu Poșta Română, factorii poștali vor merge la domiciliile beneficiarilor, îi vor înrola în baza de date, alături de istoricul medical și factorii de risc. Persoanele vor primi brățara, dar și un telefon asociat acesteia care va asigura monitorizarea și asistența la distanță.
Simpla apăsare a butonului SOS determină localizarea prin GPS a dispozitivului mobil. Beneficiarul este identificat, iar Dispeceratul Medical de Urgență primește acces la datele medicale ale pacientului.
Datele medicale sunt actualizate permanent. Se declanșează, apoi, protocolul de urgență personalizat, precum și informarea familiei. În cazul urgențelor majore, se apelează la numărul unic de urgență 112. Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare şi primeşte suport pentru revenirea în activitate.
Serviciul Butonul Roșu a fost implementat în 2015, pentru 300 de vârstnici.
„Serviciul Butonul Roşu a fost implementat, în 2015, în Bucureşti, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru 300 de vârstnici. Un an mai târziu, a fost extins şi în alte localităţi, pentru 400 de beneficiari. În 2018, Telekom România a oferit suportul tehnic şi soluţiile de conectivitate pentru Direcţia de Asistenţă Socială Braşov, care a inclus serviciul Butonul Roşu în coordonarea şi gestionarea resurselor de îngrijire a comunităţii pentru primii 100 de vârstnici aflaţi în evidenţa instituţiei, iar la începutul pandemiei, 1.500 de vârstici şi bolnavi cronici din Braşov erau monitorizaţi permanent prin aceste servicii comunitare integrate la domiciliu”, se arată în comunicatul transmis de Poșta Română, potrivit News.ro.
Foto: Facebook