Vă aduceți aminte, cu siguranță, de Dacia 1300, mașina venită pe lume în 1969. Inspirat de Renault 12, modelul avea o siluetă colțuroasă și o cabină rudimentară. Acum primim Dacia Sentry cu dotări din viitor.

Ultima Dacia 1300 a ieșit pe porțile uzinei Automobile Dacia de la Mioveni în 1984. 1310 i-a luat locul, model rămas în producție până în 2004. Acum designerul Ticarat Alexandru-Călin propune un model din viitor: Dacia Sentry “Dark Edition”.

“Obiectivul meu a fost să readuc în atenție și să creez un succesor pentru această legendă uitată”, explică Alexandru în proiectul său, detaliat pe Behance. Fotografiile din portofoliul tânărului artist au fost preluate de Autoevolution.

Alexandru dezvăluie că mașina realizată digital este un sedan cu cinci locuri și propulsie electrică.

În partea posterioară, și-au găsit locul blocuri optice cu tehnologie LED, unite de o bandă luminoasă care străbate capacul portbagajului. O dotare uimitoare pentru o Dacia sunt camerele video care preiau rolul oglinzilor retrovizoare clasice, așa cum am văzut la modelele electrice Audi e-tron și la Honda e.

5.040 de milimetri măsoară Dacia Sentry în lungime și 1.907 milimetri în lățime, având o înălțime de 1.506 milimetri. Ampatamentul de 2.851 milimetri este similar cu cel al limuzinelor de clasă mare. Sunt dimensiuni care ar poziționa Dacia 1300 din viitor între BMW Seria 5 și BMW Seria 7 sau între Mercedes-Benz Clasa E și Mercedes-Benz Clasa S.

Până la această oră, singurul model electric plănuit de Dacia este cel care va avea la bază conceptul Dacia Spring, dezvăluit în această primăvară. Este vorba despre un mini-crossover care va juca rolul celui mai accesibil model cu emisii zero de pe piața europeană.

Prețul său de pornire nu va depăși 20.000 de euro. Cu bonusul oferit de Programul Rabla Plus, românii vor putea achiziționa prima Dacia electrică de serie din istoria brand-ului cu aproximativ 10.000 de euro. Cu siguranță, este imposibil ca Dacia Sentry, cu dotări din viitor, să fie atât de ieftină.

Sursa: www.promotor.ro