Perele au multe beneficii pentru sănătate, deoarece au un conținut ridicat de fibre, vitamine, precum și antioxidanți care protejează organismul. Pe lângă beneficiile uimitoare, acestea au şi contraindicaţii, pentru că pot provoca balonare, gaze şi dureri stomacale.

Conţin o mulţime de vitamine şi nutrienţi, sunt uşor de mâncat şi nu depun presiune pe dinţi sau pe sistemul tău digestiv. Perele conţin carbohidraţi şi pectină, care e detoxifiantă, reglează tractul gastrointestinal şi oferă un real ajutor sistemului tău imunitar.De asemenea, perele ajută corpul să reţină calciu mai bine.

Bucură-te de pere consumându-le natural ori în tarte cu aluat tare, la cuptor, însiropate sau fierte în compoturi. Cu parfum deosebit, dulci şi suculente, perele sunt o sursă sigură de fibre şi vitamina C, iar indicele glicemic arată că pot fi consumate şi de cei care suferă de diabet zaharat.

Fructul care provoacă cele mai puţine alergii  

Conform unor studii ştiinţifice, para este fructul cu cele mai mici şanse să provoace alergii. De aceea, se recomandă să fie primul fruct oferit copiilor mici în procesul acestora de alimentaţie.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

“Fibrele, vitamina C, cuprul şi vitamina K din pere sunt cele mai concentrate elemente din fruct. Consumul unei pere medii asigură 15-20% din necesarul zilnic de fibre al organismului nostru. Vitamina C, prezentă şi în pere, stimulează lupta celulelor împotriva infecţiilor, distruge virusuri şi bacterii şi regenerează vitamina E, un puternic antioxidant.

Cuprul este responsabil pentru protejarea organismului de radicalii liberi, care produc pe termen lung efecte grave asupra organismului. Fibrele asigură o bună funcţionare a sistemului digestiv şi a colonului: scad nivelul colesterolului şi micşorează şansele de dobândire a cancerului mamar pentru femeile de vârsta a doua şi a treia”, explică dr. Daniela Stan, medic de familie.

Provoacă balonare şi gaze

Cu toate acestea, şi în cazul consumului de pere există recomandări pentru a se evita excesul. „Multe fructe, printre care si perele, conţin o cantitate mai mare de fructoză decât glucoză. Din aceasta cauză, perele reprezintă alimente cu un nivel fodmap ridicat. înseamnă ”oligozaharide, dizaharide, monozaharide si polioli fermentabili”. Acestea sunt forme de carbohidraţi fermentabili cu lanţ scurt.

Persoanele sensibile la fodmap trebuie să consume cât mai puţin astfel de carbohidraţi pentru a ţine departe problemele digestive frecvente. De exemplu, o dietă bogată în alimente de tip fodmap provoacă gaze, balonare, durere şi diaree la unele persoane cu sindrom de intestin iritabil (SII). Din acest motiv, persoanele cu sindromul de intestin iritabil ar trebui să discute cu un dietetician înainte de a consuma pere în mod constant”, explică medicul.

Indice glicemic scăzut  

Dintre toate fructele, perele au cel mai scăzut indice glicemic, fapt pentru care sunt indicate persoanelor care suferă de diabet. Aceste fructe constituie şi desertul ideal pentru persoanele supraponderale, fiind recomandate celor care doresc să slăbească şi sunt la dietă.

Pentru a beneficia de proprietăţile acestor fructe delicioase de toamnă se recomandă consumul cu tot cu coajă. Din pere se pot face decocturi şi compoturi care sunt bogate în substanţe cu proprietăţi astringente numite tamine, fiind de un real folos în tulburările intestinului. Sucurile de pere reglează digestia şi sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet zaharat şi obezitate.

Sursa: www.adevarul.ro

 

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar