protest ARSVOM
protest ARSVOM
Aproximativ 30 de angajaţi ai Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) au protestat,în această dimineață, în faţa Prefecturii Constanţa, ei fiind nemulţumiţi de faptul că Agenţia va trece la Ministerul de Interne de la Ministerul Transporturilor. Sindicaliștii susţin că există interese politice şi financiare în această mutare, dar se tem că angajaţii ARSVOM îşi vor pierde slujbele.

Preşedintele sindicatului ARSVOM, Boris Lucian, a declarat că se urmăreşte de mai mult timp ca Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare să treacă în subordinea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.

„Pe data de 18 mai, în Senatul României, s-a votat legea 281 pentru stabilirea unei ordonanţe de urgenţă sau reglementare a drepturilor privind transferul ARSVOM-ului din cadrul ministerului Transporturilor la Ministerul de Interne, mai precis la IGSU. Se urmăreşte de mult timp această organizare a IGSU, au preluat şi Salvamontul, şi Aviaţia, se doreşte şi Ambulanţa să o preia pentru a organiza acea agenţie naţională a situaţiilor de urgenţă. Am avut întâlniri cu domnul ministru al Transporturilor, domnul Grindeanu, în luna ianuarie, în martie, când a venit la Constanţa, s-a pus problema desfiinţării ARSVOM-ului şi ni s-a comunicat că va ţine cont de doleanţele angajaţilor. Nu ni s-a comunicat nimic, nu ne bagă nimeni în seamă, nici din cadrul Ministerului de Interne, nici de la Ministerul Transporturilor”, a explicat Boris Lucian.

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Trans-Conex Portul Constanţa, Silviu Stanciu, a declarat că angajaţii ARSVOM se tem că prin această mutare îşi vor pierde locurile de muncă.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

„O agenţie cu o importanţă extrem de mare pentru Portul Constanţa şi nu numai, se doreşte trecerea ei din cadrul Ministerului Transporturilor în cadrul Ministerului de Interne. Ceea ce se întâmplă cu colegii acolo este clar că au o temere şi le este frică datorită faptului că această trecere ar aduce în rândurile lor schimbări majore. În primul rând, personalul TESA ar fi vizat datorită faptului că IGSU nu cred că are nevoie de personal TESA pentru că funcţionează pe alte sisteme, iar personalul navigant, unde proporţia este de peste 80% în cadrul acestei agenţii este deja depăşit din punct de vedere al vârstei datorită faptului că media de vârstă este peste 45 de ani în cadrul ARSVOM, iar IGSU la 45, în cadrul Ministerului de Interne se pensionează”, a transmis Silviu Stanciu.

El a precizat că în alte ţări europene agenţii similare nu sunt în subordinea Ministerului de Interne sau Armatei.

„Nu există în niciun stat european, cel puţin, agenţii sub tutela Ministerului de Interne sau ale Armatei. Aceste agenţii sunt toate pe parte civilă, iar toate tratatele pe care România le are cu ţările riverane Mării Negre sunt tratate cu personal civil. Suntem într-o situaţie de conflict, gândiţi-vă ce ar însemna să existe o catastrofă în Marea Neagră şi să intervină personal militarizat la acea salvare. De aceea, s-a şi mers pe această idee şi toate tratatele sunt făcute cu societăţi civile, iar ARSVOM în momentul de faţă este o agenţie cu personal civil în cadrul Ministerului Transporturilor”, a explicat Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Trans-Conex.

El consideră în această mutare sunt interese politice şi financiare.

„Cred că sunt nişte interese politice în primul rând şi nişte interese financiare, private pentru că în momentul în care agenţia a avut probleme cu anumite nave, anumiţi agenţi economici au făcut acele operaţiuni, de fapt, au asigurat, nu au făcut nimic şi au încasat foarte mulţi bani, acest lucru se poate verifica. Iar din câte cunoaştem în momentul de faţă, domnul Raed Arafat, prin programul de fonduri europene a achiziţionat nave multirol, elicoptere şi alte lucruri şi pe care nu are unde să le folosească şi atunci agenţia i-ar veni ca o mănuşă să poată să îşi desfăşoare activitatea şi probabil o parte din serviciile agenţiei pe care nu le pot duce cei de la ISU să le transfere către agenţii privaţi. Nu vedem alt beneficiu în această situaţie. Agenţia a mers foarte bine, chiar dacă a avut nişte probleme la nivelul conducerii, cei care au greşit sunt anchetaţi în momentul de faţă şi îşi ispăşesc pedeapsa. Dar salariaţii nu au nicio vină şi agenţia trebuie să rămână aşa cum este”, a mai transmis Silviu Stanciu.

Aceste proteste în faţa Prefecturii Constanţa vor continua toată săptămâna.

Declarații retincente cu privire la acest subiect date de Ministrul Transporturilor 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, explica, în luna martie, într-o vizită făcută la Constanţa, ce se va întâmpla cu ARSVOM.

„În urmă cu aproape o lună jumătate, am avut o întâlnire cu sindicatul de la acolo. ISU şi-a arătat dorinţa de a prelua activitatea ARSVOM. Din partea noastră şi a angajaţilor ARSVOM există, însă, o reticenţă de a trece în acel sistem. A rămas, în urma discuţiei între mine şi domnul Arafat, ca undeva să spunem 1 iunie – 1 iulie, să luăm o decizie pentru că cea mai proastă decizie este să nu iei nicio decizie. 

Urmarea discuţiei mele cu Raed Arafat este ca până la finalul primului semestru să luăm o decizie care să ţină cont şi de doleanţele angajaţilor, dar şi de o anumită construcţie pe care şi-o doreşte ISU şi anume o unică instituţie care să se ocupe de toate aceste situaţii. Nu se exclud, doar că trebuie să înţeleagă şi din partea ISU că aici este un specific aparte şi de aceea va fi nevoie de aceste discuţii”, declara Grindeanu.

Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunţase că ARSVOM va fi desfiinţată, iar în urma acestui anunţ au existat mai multe proteste ale angajaţilor.

De asemenea, în vara anului trecut, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, afirmase că ARSVOM are nevoie de un proces de restructurare, dar nu se pune problema desfiinţării acesteia, menţionând că activitatea agenţiei va fi coordonată de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă.

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar