Situație inedită! Poșta Română a devenit prima companie de stat care lansează un NFT
Știrile zilei
Poșta Română a anunțat ieri, 10 august, că a lansat primul NFT al unei entități din portofoliul de stat. Este vorba despre un timbru digital, lansat cu ocazia aniversării a 160 de ani de la înfiinţarea companiei.
Seria este limitată, fiind vorba despre 160 de creații digitale, număr care simbolizează vârsta Poștei Române. Valoarea acestora este de presupus a se aprecia în timp.
„Din cele 160 de NFT-uri, Poşta Română a alocat, special pentru evenimentul de la sediul MNIR, zece timbre digitale, care vor face obiectul unei licitaţii deschise, cu un preţ de pornire de 160 de euro pentru fiecare piesă. Scopul licitaţiei este unul exclusiv umanitar. Toate încasările obţinute în seara evenimentului vor fi transferate în conturile fundaţiei HOSPICE Casa Speranţei, care a demarat un proiect de colaborare cu Poşta Română în acest sens. Banii vor merge în proiectele de susţinere a programelor derulate în sprijinul pacienţilor cu boli incurabile. De altfel, costurile pentru susţinerea unei zile de tratament paliativ pentru fiecare pat din spitalele fundaţiei se cifrează, coincidenţă, la 160 de euro„, se menţionează într-un comunicat al companiei.
De asemenea, Poşta Română marchează 160 de ani de la înfiinţare şi prin organizarea fazei naţionale a Marşului Factorilor Poştali, competiţie profesional-sportivă de tradiţie, ajunsă anul acesta la ediţia 42.
Întrecerea, la care participă cei mai rapizi poştaşi din fiecare judeţ al ţării, se va desfăşura sâmbătă, 13 august 2022, pe Calea Victoriei, cu începere de la ora 11:00, linia de start fiind amplasată chiar în faţa Muzeului Naţional de Istorie a României.
Ce sunt NFT-urile
Un NFT este un activ digital care există pe un blockchain, o înregistrare a tranzacțiilor păstrate pe computere conectate în rețea. Lanțul de blocuri servește drept registru public, permițând oricui să verifice autenticitatea NFT și cine este proprietarul acesteia. Mai exact, un NFT este un bun digital care nu există fizic.
NFT-urile sunt cumpărate de obicei cu criptomonede sau în dolari, iar blockchain-ul păstrează o evidență a tranzacțiilor. Deși oricine poate vedea NFT, doar cumpărătorul are statutul de proprietar oficial – un fel de drept de laudă digitală.
Foto: Ilustrativ (Arhivă)