Animalele de pe cele 11 nave aflate în zona Canalului Suez au ajuns la destinaţie

Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a anunţat că acele 11 nave cu animale din România destinate exportului, care se aflau în zona Canalului Suez atunci când acesta a fost blocat, au ajuns la destinaţie, în Iordania şi Arabia Saudită. În urma informaţiilor centralizate de la şapte dintre aceste nave, s-a constatat că mortalitatea înregistrată a fost, în medie, de 0,22%.

Potrivit ANSVSA, trei nave care au plecat în perioada 16-18 martie din portul Constanţa, având la bord, în total, 24.310 ovine şi 371 de bovine, au ajuns în porturile de destinaţie: Aqaba, în Iordania (2 nave), şi Jeddah, în Arabia Saudită (1 navă), în intervalul 30-31 martie.

Alte trei nave care au plecat în 19 martie din portul Constanţa, având la bord în total 26.627 de ovine şi 472 de bovine, au ajuns în porturile de destinaţie: Aqaba, în Iordania (1 navă), şi Jeddah, în Arabia Saudită (2 nave), în intervalul 31 martie – 4 aprilie.

Cinci nave care au plecat în perioada 23-24 martie din portul Constanta, având la bord, în total, 54.790 de ovine şi 770 de bovine, au ajuns în porturile de destinaţie: Aqaba, în Iordania (1 navă), şi Jeddah, în Arabia Saudită (4 nave), în intervalul 2-5 aprilie.

Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) menţionează că, pentru a monitoriza situaţia animalelor aflate pe aceste nave, a colaborat cu operatorii economici şi organizatorii transporturilor celor 11 nave, Comisia Europeană şi autorităţile competente ale ţărilor din vecinătate: Egipt, Liban, Libia, Siria, Iordania, Israel, Turcia şi Cipru.

“Până la această dată, celula de criză constituită de ANSVSA în urma incidentului din Canalul Suez, a centralizat informaţiile primite de la comandanţii a 7 nave, conform cărora procentul de mortalitate înregistrat a fost în medie de 0,22% (fiind cuprins între 0,09 – 0,35%). Pe măsură ce sosesc şi restul de informaţii privind animalele de pe celelalte 4 nave, acestea vor fi centralizate şi vor fi făcute publice. Atenţionăm toţi operatorii economici care intenţionează să desfăşoare pe viitor activităţi de comerţ cu animale vii, că ANSVSA a modificat procedurile în direcţia intensificării verificărilor privind suplimentarea cantităţilor de furaje şi apă cu minim 25%”, arată Autoritatea.

Potrivit sursei citate, având în vedere debutul perioadelor cu temperaturi ridicate este necesar să se ţină cont că la transportul rutier la temperaturi de peste 30°C este obligatorie creşterea spaţiului destinat animalelor cu 10%. În ceea ce priveşte transportul maritim, la o temperatură mai mare de 35°C sunt obligatorii creşterea spaţiului destinat animalelor cu 15%, separarea animalele cu coarne de cele fără coarne şi prezenţa unui medic veterinar pe tot parcursul călătoriei până la destinaţia finală.

Traficul maritim în Canalul Suez a fost reluat în 29 martie, în urma aducerii pe linia de plutire a portcontainerului Ever Given, care a eşuat şi a blocat canalul, a anunţat Autoritatea Canalului Suez (SCA), relata Reuters. Armatorul navei, Evergreen Line, a confirmat într-un comunicat că portcontainerul a fost adus complet pe linia de plutire.

Citește și:

Riscurile exportului de animale vii, din nou în prim plan după blocarea canalului Suez

După deblocarea Canalului Suez, navele cu animalele exportate din România, în drum spre destinaţie

Pub
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar