elevi
elevi
Publicitate
Clubul Sportiv Medgidia
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă, astăzi, că a stabilit, în cadrul unei dezbateri cu reprezentanţii a peste două sute de colegii naţionale, unele ”măsuri de reformă” care să fie introduse în viitoarea legislaţie în domeniu. 

Sorin Cîmpeanu anunţă, sâmbătă după-amiază, pe Facebook, că a participat la o dezbatere alături de alţi reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi reprezentanţi ai 211 colegii naţionale.

Dezbaterea, sub egida pachetului legislativ ”România Educată”, a clarificat punctual transformări pe care le generează aplicarea măsurilor de reformă din proiectul de lege privind educaţia.

Astfel, printre propuneri se numără aceea ca ”elevii capabili de excelenţă” să poată promova doi ani de studiu într-un an şcolar, la decizia unităţii de învăţământ şi pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

De asemenea, una dintre modificări vizează posibilitatea ca absolvenţii clasei a VIII-a să poată fi înscrişi în clasa a IX-a fără susţinerea Evaluării Naţionale sau a concursului de admitere la colegiul naţional şi peste numărul maxim de elevi cuprins în respectiva formaţiune/clasă, dacă au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III la competiţii internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei.

Unul dintre subiectele de dezbatere vizează posibilitatea ca acele colegii naţionale care înfiinţează clase de excelenţă să obţină statutul de ”unitate-pilot de excelenţă”, prin ordin al ministrului Educaţiei, procedura de acordare a acestui statut urmând a fi aprobată prin ordin al ministrului Educaţiei, la propunerea Centrului Naţional de Excelenţă.

De asemenea, în unităţile-pilot de excelenţă se vor putea desfăşura activităţi suplimentare de învăţare cu elevii capabili de  excelenţă.

”Elevii înscrişi în formaţiunile de studiu din aceste unităţi beneficiază de programe educative care le respectă particularităţile de învăţare şi de orientare a excelenţei. Aceste programe vizează aprofundarea învăţării şi presupun gruparea pe abilităţi, respectiv îmbogăţirea curriculumului cu noi domenii de mentorat şi transfer de competenţă, de accelerare a promovării, conform ritmului individual de învăţare. Resursele umane, curriculare, informaţionale, materiale şi financiare pentru susţinerea elevilor capabili de excelenţă se asigură de Ministerul Educaţiei, prin DJIP/DMBIP, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Educaţiei”, notează ministrul Educaţiei în postarea de pe reţeaua de socializare.

O altă propunere vizează alocare resurselor necesare pentru organizarea  activităţii de pregătire a loturilor olimpice naţionale, judeţene sau ale municipiului Bucureşti.

”Apreciez, de asemenea, faptul că, în cel mai scurt timp posibil, «Asociaţia Colegiilor Centenare» va transmite un punct de vedere consolidat asupra modalităţii de organizare a concursului propriu de admitere, în acord cu solicitarea formulată vreme de mulţi ani, dar mai ales în acord cu punctele de vedere formulate şi concluziile regăsite în Raportul final al Proiectului «România Educată»”, mai scrie ministrul Educaţiei.

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.