Iată de ce a fost RESPINSĂ candidatura lui Adrian Stan la primăria Techirghiol. Ce spun judecătorii
Politic
Judecătoria Constanța și, ulterior, Tribunalul Constanța au respins contestația depusă de fostul primar din Techirghiol, Adrian Viorel Stan, la decizia BEC. Biroul Electoral de Circumscripție Techirghiol a respins înregistrarea candidaturii lui Adrian Viorel Stan, pentru că dosarul acestuia era incomplet.
Magistrații Judecătoriei Constanța arată că:
„Prin cererea înregistrată în data de 26.04.2024 pe rolul Judecătoriei Constanța, contestatorul Stan Viorel Adrian membru al Partidului Social Democrat, a formulat contestație împotriva Hotărârii nr. 2/25.04.2024 prin care s-a dispus respingerea propunerii de candidatură a contestatorului și a solicitat:
-anularea Hotărârii nr. 2/25.04.2024 a Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol și
-înregistrarea candidaturii numitului Stan Viorel Adrian pentru funcția de consilier local în cadrul Consiliului Local al orașului Techirghiol pentru alegerile locale din 09.06.2024, pe lista Partidului Social Democrat.
Motivul respingerii propunerii de candidatură a constat în faptul că, la dosarul de candidatură pentru funcția de consilier local al acestuia, au fost depuse numai 3 declarații pe propria răspundere „în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător sau colaborator al securității” în original, unul dintre exemplare fiind depus în copie color.
În motivarea cererii, contestatorul a arătat că la momentul depunerii dosarelor ce cuprindeau candidaturile colective s-a omis depunerea declarațiilor privind eventuala calitate de lucrător sau colaborator al securității, și fiind atenționat de către personalul auxiliar din cadrul biroului electoral, s-a deplasat „în grabă la sediul organizației în vederea complinirii erorii” constatate.
Tot „în grabă”, susține contestatorul că un reprezentat a preluat dintr-un dosar ce fusese întocmit pentru o „evidență proprie” o copie color a declarației lipsă, „fără să observe că nu este originalul”. Contestatorul mai face trimitere la anumite aspecte de natura organizatorică, lipsite de relevanță în economia soluționării prezentei cauze, însă consideră că „în condițiile în care originalul a existat în dosarul privind candidatura de primar, devenea evident că atașarea unei copii era o greșeală administrativă care putea fi îndreptată de îndată.”
Analizând actele şi lucrările dosarului, instanţa reţine următoarele:
(…) Instanţa reţine că prezenta contestaţie a fost formulată cu respectarea termenului legal de 48 de ore de la data afişării candidaturii, fiind înregistrată pe rolul instanţei de judecată la data de 26.04.2024.
Din analiza înscrisurilor depuse la dosarul cauzei rezultă faptul că deși în primele trei dosare depuse în vederea înregistrării propunerii de candidatură pentru funcția de consilier local de către contestatorul Viorel Adrian Stan a fost depusă în original declarația pe propria răspundere în sensul că a avut sau nu calitatea de lucrător al Securității sau de colaborator al acesteia – fără însă a clarifica dacă a avut sau nu această calitate – în cel de-al patrulea dosar a fost depusă numai o copie simplă, în varianta color.
Cum prevederile legislative în materie reglementează expres faptul că toate cele 4 dosare trebuie să conțină declarația în original, argumentele contestatorului întemeiate pe o oarecare grabă în care s-au întocmit și depus declarațiile sau faptul că eroarea ar fi putut fi corectată administrativ-organizatoric nu pot fi reținute către instanță. În condițiile în care contestatorul ar fi considerat că ar fi putut opera orice fel de modificări cu privire la conținutul dosarului de candidatură, ar fi avut posibilitatea de a le opera înainte de momentul în care acesta a fost analizat de către Biroului Electoral de Circumscripţie Orășenească nr. 11 Techirghiol.
Totodată, aspectele precum neglijența reprezentantului care a preluat copia color, faptul că personalul auxiliar nu a sesizat neconformitatea sau că anumite cerințe de ordin administrativ pot fi îndeplinite „ulterior” nu influențează sub nicio formă modalitatea de analiză de către instanță a situației deduse judecății”.
OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și: