Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este din nou blocată din cauza unor probleme tehnice, astfel că pacienții nici nu pot fi consultați și nici nu pot primi rețete de la medicii de familie, potrivit unui anunț al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Aceste probleme sunt tot mai frecvente, iar medicii de familie au avertizat de mai multe ori că sistemul informatic este “în colaps total”.

Potrivit CNAS, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line “până la remedierea indisponibilităţii PIAS”.

 

Anunțul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate:
  • “Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS.
  • Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017:
  • serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019.
  • serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz.
  • raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.