Compania IULIUS a primit din partea Forbes Romania, pentru proiectele din Iași, distincția pentru contribuția deosebită la dezvoltare economică regională
Economie
Recent, compania IULIUS a primit din partea Forbes Romania distincția „Pentru contribuția deosebită la dezvoltare economică regională” pentru toate cele cinci proiecte din Iași – Palas Iași, Iulius Mall Iași, Palas Campus și cele două Family Market. Premiul a fost oferit în cadrul evenimentului Forbes România Best Cities For Business – Iași 2024 care a avut loc zilele acestea.
În cadrul evenimentului, Gabriel Iațco – Shopping Center Manager Palas Iași, reprezentantul companiei căruia i-a fost înmânat premiul, a vorbit despre cum Iulius a reușit, prin investiții de peste jumătate de miliard de euro, pe parcursul a 20 de ani, să pună Iașiul pe harta României, într-o poziție fruntașă.
„Noi am deschis în aprilie 2000 primul mall din afara Capitalei, la doar câteva luni de la primul mall din țară, asta spune multe. Palas e în prezent un lider în materie de performanțe, trafic, cifre de afaceri, businessurile pe care le-am atras. Ne bucurăm că avem peste 130.000 mp în clădiri, iar dacă Iași era catalogat în zona industriei grele, acum suntem una dintre cele mai mari piețe de IT, peste 70 de companii angajează peste 14.000 de persoane.
Rezultatele arată bine, dar nu ne oprim aici. Urmează reamenajarea proiectului Palas, interesul partenerilor ne demonstrează că putem duce proiectul la nivelul următor”, a declarat Gabriel Iațco – Shopping Center Manager Palas Iași.
Prin proiectele Palas şi Palas Campus, orașul Iași are cel mai mare pol de birouri din afara Capitalei
Compania IULIUS își are rădăcinile în Iași încă din 1991 și este prezentă pe piața real estate cu brandul Iulius Mall din anul 2000, acesta fiind primul mall din afara Capitalei și al doilea din România.
În ultimii 15 ani, IULIUS s-a focusat pe realizarea celor mai ambițioase proiecte de regenerare urbană, iar primul din țară – ansamblul mixed-use Palas – a fost inaugurat tot la Iași, devenind ancoră pentru comunitate și sursă de dezvoltare pentru oraș. Conceput pe format mixt, proiectul include funcțiuni de retail, rețeaua de clădiri de birouri premium United Business Center, parc, infrastructură nouă și a revitalizat o zonă centrală insuficient valorificată.
De altfel, în cei 12 ani, Palas a devenit sinonim cu centrul de business al regiunii, iar componenta office creată a contribuit la ascensiunea orașului și a regiunii de nord-est în topul atractivității pentru companii internaționale din domeniul tech și nu numai.
Acest aspect s-a reflectat şi în economie, în veniturile populației, care au avut drept consecinţă o mai mare putere de cumpărare, dar mai ales a ajutat la retenţia tinerilor în oraş, care au oportunități să se dezvolte și motive în plus să rămână în țară, în Iași.
În prezent, doar în zona centrală a Iaşului, oraşul a câștigat, prin proiectele Palas şi Palas Campus (cea mai mare clădire de birouri din țară, inaugurată anul trecut) cel mai mare pol de birouri din afara Capitalei. Sunt 130.000 mp de spaţii office, în 8 clădiri, închiriate integral de 70 de companii, cu peste 14.000 de angajaţi. Sunt companii multinaţionale din IT, automotive, outsourcing. Sunt giganţi precum Amazon, Endava, Microsoft, AMD, Visma Software, Cognizant Softvisions, Genpact, Centric.
Palas Iaşi, cel mai puternic centru de shopping şi entertainment din afara Capitalei
Totodată, Palas Iaşi este principala destinație de shopping și recreere pentru ieșeni, vizitatorii din regiune și din Republica Moldova, fiind cel mai puternic centru de shopping şi entertainment din afara Capitalei, cu o medie de 61.000 de vizite/zi. Tot Palas este un punct cheie pe harta brandurilor, care de multe ori aleg să-și deschidă aici primele magazine în afara Bucureștiului, având în vedere conceptul mixt, rezultatele şi localizarea în centrul Iaşului.
Proiectele IULIUS se remarcă nu doar prin faptul că integrează funcțiuni multiple, generând valoare prin îmbinarea spațiilor de birouri premium cu zone de retail și petrecere a timpului liber, dar și prin aceea că acordă o atenție deosebită elementului verde. Grădinile sunt inima dezvoltărilor mixte, amprenta spectaculoasă, de culoare, care atrage și fidelizează publicul.
Astfel, o ancoră importantă a proiectului Palas și un loc foarte îndrăgit de ieșeni este și parcul, dezvoltat la baza Palatului Culturii și care rivalizează cu parcuri celebre din metropolele din străinătate.
Spațiul a fost amenajat de peisagiști internaționali, a avut vegetație matură încă de la inaugurare și este locul preferat de ieșeni pentru socializare și evenimente de toate tipurile. De altfel, aici au loc constant diverse târguri, concerte, expoziții, show-uri de modă, festivaluri, demonstrații sportive, ce adună mii de participanți.
Compania Iulius va replica, la Constanța, modelul de regenerare urbană mixtă din Iași și Timișoara
Compania Iulius crede în potenţialul orașului Iași și are dezvoltate aici, în prezent, cinci proiecte în care a investit aproximativ jumătate de miliard de euro: Palas Iaşi, Palas Campus, Iulius Mall şi cele două proiecte de retail de proximitate Family Market.
Astfel, doar prin Palas Iași și Palas Campus s-au creat în total peste 15.000 de locuri de muncă, iar dezvoltările au contribuit la atracția altor investiții în oraș, companii care plătesc impozite la bugetele locale și de stat.
Pe de altă parte, a oferit orașului susținere și în creșterea atractivității turistice, sociale și de business, nu doar pentru prezent, ci, mai ales, pentru viitor.
Modelul de regenerare urbană mixtă a fost replicat la Timișoara, unde în 2019 s-a inaugurat Iulius Town, iar acum compania IULIUS propune un proiect similar și la Constanța, dar și la Cluj-Napoca, în zone nevalorificate.
Sursă foto: Facebook IULIUS