LinkedIn
LinkedIn
Cea mai mare rețea profesională din lume, compania de recrutare și de selecție LinkedIn, a efectuat experimente pe mai mult de 20 de milioane de utilizatori, timp de cinci ani. Acestea aveau ca scop îmbunătățirea modului în care platforma funcționa pentru membri. 

În cadrul experimentelor desfășurate în întreaga lume, în perioada 2015 – 2019, LinkedIn a variat aleatoriu proporția de contacte slabe și puternice sugerate de algoritmul „People You May Know”. Acest algoritm este sistemul automat al companiei pentru a recomanda noi conexiuni utilizatorilor săi.

Utilizatorii nu au știut că rețeaua efectuează cercetări

Experimentele algoritmice nu au fost aduse la cunoștință utilizatorilor. Experții care studiază efectele sociale ale informaticii au declarat că efectuarea de lungă durată și la scară largă pe oameni, a ridicat semne de întrebare cu privire la transparența industriei și la supravegherea cercetării. Este vorba despre experimente care le-ar putea afecta perspectivele de angajare în moduri invizibile pentru aceștia

„Constatările sugerează că unii utilizatori au avut un acces mai bun la oportunitățile de angajare sau o diferență semnificativă în ceea ce privește accesul la oportunitățile de angajare”, a spus Michael Zimmer, profesor asociat de informatică și director al Centrului pentru Date, Etică și Societate de la Universitatea Marquette, scrie mediafax.ro.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

Studiul a testat o teorie influentă în sociologie, numită „puterea legăturilor slabe”. Această teorie susține că oamenii au mai multe șanse să obțină un loc de muncă și alte oportunități prin intermediul cunoștințelor de la distanță decât prin intermediul prietenilor apropiați, potrivit NewYorkTimes.

Cercetătorii au analizat modul în care modificările algoritmice ale LinkedIn au afectat mobilitatea profesională a utilizatorilor.

Compania LinkedIn a precizat, că în timpul studiului, a „acționat în mod consecvent” cu acordul de utilizare, politica de confidențialitate și setările membrilor companiei. Politica de confidențialitate menționează că rețeaua profesională utilizează datele personale ale membrilor în scopuri de cercetare.

Societatea a folosit cele mai recente tehnici de științe sociale „neinvazive”. Compania a răspuns la întrebări de cercetare „fără a face experimente pe membri”.

Testele au fost detaliate într-un studiu publicat luna aceasta în revista Science. Acesta a fost semnat de cercetătorii de la LinkedIn, Massachusetts Institute of Technology, Stanford University și Harvard Business School, potrivit mediafax.ro.

Foto: www.unsplash.com

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar

Ne puteți urmări și pe Facebook, Twitter sau Google News!


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.