Lucrările la podul suspendat de peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor trei decenii și al treilea din Europa, se apropie de înălțimea maximă, pilonii trecând de 185, respectiv 160 de metri.

La turnul de la Brăila, betonarea s-a finalizat în dată de 22 decembrie 2020, la cota de 186 de metri, urmând că în maximum două săptămâni să fie ridicate grinzile de rigidizare. Pilonii s-au înălțat cu circa 20 de metri în doar două săptămâni, la finalul lunii decembrie, înălțimea acestora fiind de 167 de metri.

La turnul de la Jijila, betonarea a ajuns la cota de 162,5 metri, cu un ritm al turnarilor de circa doi metri în 24 de ore, susține Compania de Drumuri. În ultimele 14 zile s-a înregistrat, totuși, un progres de 10 metri.

Podul suspendat de la Brăila are o lungime totală de 1,97 kilometri, iar deschiderea centrală este de 1,12 kilometri. Cele două turnuri, câte unul pe fiecare mal, vor avea o înălțime de 192,64 metri, devenind, astfel, cele mai înalte construcții din România.

Anul acesta, japonezii de la IHI vor începe suspendarea cablurilor pe care se va sprijini tablierul metalic, anunță Asociația Pro Infrastructură.

Asociația de constructori, formată din italienii de la Astaldi și japonezii de la ÎHÎ Infrastructure System, a ajuns la un stadiu fizic de 27,4%, iar lucrările ar trebui să fie gata în decembrie 2022.

Proiectul prevede și construcția a 23,4 kilometri de drum expres pentru a conecta podul și are două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu 19 kilometri și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, care are 4,3 kilometri. Proiectul valorează 1,99 miliarde de lei, fără TVA, fiind cel mai scump proiect de infrastructură din România.

Citește și:

Podul de la Brăila începe să prindă contur

Comisia Europeană anunţă că pentru podul peste Dunăre de la Brăila au fost alocate 363.3 milioane de euro

Pub
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar