Două spații comerciale din incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța vor avea chiriași pentru următorii cinci ani. Cel puțin teoretic. Consiliul Județean Constanța, instituția care a organizat licitațiile publice cu plic închis în data de 17 august, nu a anunțat nici până la acest moment câștigătorii. Ofertanții reclamă, de asemenea, încălcarea procedurii de desfășurare a licitației, dar și criterii discriminatorii, referindu-se la sume minime pe care aceștia trebuiau să le aibă în cont pentru a putea obține un punctaj mai mare și implicit șanse mai mari. Mai exact, plicurile cu ofertele financiare ale celor șase participanți nu au fost deschise la data și ora la care a avut loc licitația publică, în prezența tuturor factorilor implicați, ci plicurile au fost preluate de comisia de evaluare. 

Povestea închirierii mai multor spații comerciale din incinta Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța, printre care și cele două în discuție, datează încă din 2018. De atunci și până acum, spațiile situate la intrare în Policlinica 1 și la intrare Vizitatori au stat goale, s-au deteriorat și nu au adus niciun profit instituției care le are în gestiune.

Foto Ziarul Amprenta: Arhivă 2018

Iar de atunci au trecut aproape trei ani.

Publicitate
Energia Residence apartamente de vanzare Constanta

La un simplu calcul, doar în ceea ce privește spațiul de la intrarea în Policlinica 1, CJC a pierdut pe an suma de 2.375,1 euro, în condițiile unui calcul de 8,7 euro/mp închiriat.

Consiliul Județean Constanța a dat și o hotărâre, în luna mai 2021, prin care se aprobă scoaterea la licitație a celor două spații din incinta SCJU.

Spațiul situat la intrarea în Policlinica 1 a Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța scos la licitație are o suprafață utilă de 22,75 mp, în vreme ce spațiul aflat la intrarea “Vizitatori” are 39,60 mp.

Închirierea spațiilor se va face, așa cum se prezintă în anunțul de licitație, în scopul desfășurării de activități comerciale – comerț cu amănuntul produse alimentare și nealimentare: produse alimentare, produse de igienă personală, băuturi non-alcoolice, cafea, alimente ce necesită încălzire (sandwich-uri, produse de patiserie).

Criteriile de atribuire a contractelor de închiriere au vizat trei aspecte:

  • cel mai mare nivel al chiriei – 40%,
  • capacitatea economico-financiară a ofertanților – 40%,
  • protecția mediului înconjurător – 10%
  • condiții specifice impuse de natura bunului închiriat – 10%.

Ofertanții trebuiau să demonstreze, prin documente financiare că dețin în cont o sumă egală cu cel puțin egale cu 12 chirii lunare.

Acest aspect a fost reclamat de participanții la licitație, ponderea acestui criteriu în calculul punctajului fiecărui participant fiind una foarte mare. “Nu poți să pui un criteriu de atribuire care se referă la câți bani are un om în cont, ci ar trebui să îi intereseze (n.r. pe Consiliul Județean Constanța) câți bani iau ei pe chirie”, ne-a declarat unul dintre participanții la licitație.

Punctajul final se calculează prin însumarea tuturor punctajelor obținute conform criteriilor menționate mai sus.

Plicul exterior depus de ofertanți conținea documente și acte doveditoare ale fiecărui participant, iar cel interior:

  • oferta de preț propriu-zisă,
  • dovada – extras de cont/declarații sau scrisori bancare prin care se evidențiază că va avea acces la disponibilități bănești pentru 12 luni de derulare a contractului, în valoare egală cu cuantumul a 12 chirii raportate la prețul ofertat și suprafața spațiului închiriat,
  • declarație pe propria răspundere privind respectarea obligațiilor prevăzute în OUG 195/2005 privind protecția mediului,
  • o declarație de asumare și respectare a tuturor obligațiilor legale în calitate de chiriaș,
  • o declarație care vizează consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Deși a trecut aproape o lună de la organizarea licitației, nici până la acest moment nu s-a comunicat rezultatul, iar unii dintre participanți au reclamat desfășurarea procedurii de licitație în condițiile în care oferta financiară NU a fost deschisă în prezența tuturor ofertanților (n.r.  în total 6, câte trei pentru fiecare spațiu comercial) la momentul organizării licitației – 17.08.2021, ora 9.00.

În documentația privind organizarea licitației este prevăzut în clar că și plicul interior trebuie deschis la data și ora licitației.

“În anunțul de licitație scrie clar: data și ora DESCHIDERII OFERTELOR: 17.08, ora 9.00”, ne-a mai spus unul dintre reclamanții derulării procedurii de licitație.

“Eu am întrebat de ce nu deschide ofertele financiare și mi s-a spus că așa scrie în instrucțiuni. Le-am spus că nu există niciun fel de instrucțiuni în toate documentele puse la dispoziție în cadrul acestei licitații”, a mai spus unul dintre patricipanții la licitație.

Am încercat să obținem un punct de vedere din partea autorității contractante însă până la acest moment nu am intrat în posesia niciunui răspuns cu privire la ritmul de lucru al comisiei de evaluare. La momentul când vom primi un răspuns, îl vom publica.

Vom reveni.

Citește și:

Licitație cu probleme, reluată în scurt timp la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa

Publicitate
Zen Residence – Constanta, apartamente de 2 - 3 camere direct dezvoltator imobiliar