Noi reguli pentru Programul Rabla Local: Ce trebuie să știe solicitantul pentru a obține finanțare
Economie
Ministerul Mediului a modificat regulile programului Rabla Local, care, spre deosebire de Rabla Clasic și Rabla Plus, nu a fost lansat încă, scrie Avocatnet.ro.
Una dintre noile reguli ale programului Rabla Local stabilește că cei care vor primi 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi nu vor putea să își cumpere, timp de trei ani, o mașină cu nivel de poluare mai mic de Euro 5. Înainte, restricția viza mașinile cu normă de poluare de până la Euro 4.
Astfel, prin Ordinul 864/2023, Ministerul Mediului a înlocuit ghidul de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, adică a programului cunoscut sub numele de Rabla Local, care nu a fost încă lansat.
Pentru a face programul mai atractiv pentru primării și astfel să participe cât mai multe, procentul de finanțare acordat în cadrul programului a fost modificat astfel: 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și 20% de la primărie. Transpus în lei, ținând cont că stimulentul e în valoare de 3.000 de lei – 2.400 lei de la AFM și 600 de lei de la primărie.
Înainte de aceste modificări, stimulentul pentru casarea mașinii vechi trebuia să fie acoperit în mod egal de primării și de autoritățile pentru mediu.
De asemenea, a fost introdusă și noțiunea de contribuție proprie a primăriilor, pentru a fi evidențiată suma acordată persoanelor fizice.
Ordinul detaliază și etapele programului și obligațiile pe care le au cei ce vor să obțină cei 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice.
Pentru a participa la programul Rabla Local, solicitantul de finanțare are următoarele obligații:
- Să se asigure că primăria în raza căreia își are domiciliul și unde este înregistrat autovehiculul uzat participă în cadrul programului, prin consultarea paginii de internet a AFM;
- Să respecte procedura internă elaborată la nivelul primăriei;
- Să încheie contractul de finanțare cu primăria;
- Să caseze și să radieze din circulație autovehiculul uzat, ulterior semnării contractului de finanțare;
- Să se asigure că respectă condițiile pentru a beneficia de stimulentul pentru casare.
Au fost modificate și pragurile de finanțare, iar în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obține finanțare cel mult:
- 50 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori;
- 100 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
- 500 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
- 1.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
- 5.000 de autovehicule uzate, pentru localitățile cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.
Sursa: www.avocatnet.ro
Foto: Ilustrativ (www.pixabay.com)
Citește și: