Ce se întâmplă cu proiectul de înființare a Alternativei Techirghiol, drumul care va facilita accesul la sudul litoralului
Știrile zilei
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit din nou data limită de depunere a ofertelor pentru licitația privind proiectarea și execuția lucrărilor aferente proiectului de înființare a Alternativei Techirghiol. Această nouă arteră rutieră va facilita accesul la mai multe localități de pe litoralul sudic al României, inclusiv Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August. După ce termenul inițial de depunere a ofertelor fusese deja extins până la 26 august, recent a fost publicat un nou anunț pe portalul TED (Tenders Electronic Daily), care precizează că licitația va avea loc pe 31 octombrie 2024, la ora 15:00.
Valoarea estimată a acordului-cadru a fost ajustată de la 4.806.894.986,88 lei la 4.806.895.100 lei. Proiectul face parte dintr-o serie de investiții majore în infrastructura rutieră a României și urmărește să ofere o alternativă modernă și eficientă la drumul național DN 39, care este frecvent aglomerat, în special în timpul sezonului estival.
Noua autostradă va asigura, prin nodul rutier Cumpăna, o legătură rapidă între Autostrada București-Constanța (A2) și Centura Constanței (A4) cu sudul litoralului românesc, apropiindu-se de Mangalia. Traseul Alternativei Techirghiol, care va avea o lungime de 30,59 km, este conceput la profil de autostradă și va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în zonă și la reducerea timpului de deplasare pentru turiști și locuitori deopotrivă.
În luna aprilie 2024, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, sublinia importanța acestui proiect strategic, precizând că traseul va deservi direct localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August, oferind un acces mai facil către litoral. Documentația de atribuire aferentă proiectului a fost transmisă în aceeași lună către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru avizare, ceea ce a marcat un pas important în realizarea acestei infrastructuri vitale.
Proiectul beneficiază de finanțare prin fonduri europene nerambursabile și are un termen de execuție estimat la 36 de luni de la data începerii lucrărilor. Acesta este parte dintr-o strategie mai amplă a CNAIR de a dezvolta infrastructura rutieră din județele Constanța, Timiș, Buzău, Brăila și Tulcea, astfel cum s-a stabilit în cadrul unei ședințe a Consiliului Tehnico-Economic din 7 decembrie 2023, în care au fost avizate mai multe proiecte majore.
Deși valoarea totală a proiectului se ridică la 4,8 miliarde de lei cu TVA, proiectul Alternativa Techirghiol este considerat o investiție esențială pentru dezvoltarea economică și turistică a regiunii, având în vedere importanța litoralului românesc ca destinație turistică de top. Această investiție nu doar că va reduce aglomerația de pe DN 39, dar va și asigura o legătură mai eficientă și mai sigură între sudul litoralului și restul țării.
Citește și:
CNAIR pune la bătaie peste 4,8 miliarde de lei pentru înființarea Alternativei Techirghiol