O comisie a Parlamentului European va audia TikTok în contextul alegerilor recente din România
Știrile zilei
Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor, din cadrul Parlamentului European, va audia reprezentanți ai TikTok despre modul în care compania aplică reglementările digitale ale UE, în contextul alegerilor recente din Europa.
Marți dimineața, începând cu ora 11:00 CET, Comitetul pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor va organiza o discuție cu Caroline Greer, Directorul de Politici Publice și Relații Guvernamentale la TikTok, și Brie Pegum, Șefa Globală a Produsului, Autenticității și Transparenței la TikTok. Se așteaptă ca deputații europeni să ridice întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu cadrul digital al UE, pentru a asigura un spațiu online sigur, transparent și de încredere, în special în perioadele electorale, potrivit comunicatului care poate fi consultat aici.
Legea Serviciilor Digitale, care va intra în vigoare complet pe 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi rețelele sociale sau piețele online, pentru a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri sociale în mediul online. Comisia Europeană, care deține puteri de investigare și sancționare în cadrul DSA, a început să examineze strategiile de conformitate ale mai multor platforme online foarte mari.
În contextul alegerilor din România, Comisia a solicitat informații despre procesul de gestionare a riscurilor al TikTok în ceea ce privește manipularea informațiilor, sistemele de recomandare și accesul terților la date. Comisia a solicitat anterior informații despre designul și funcționarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube și Snapchat, și mai specific, despre măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media și discursul civil.
Sursă foto: Freepik
Citește și:
CSAT consideră că TikTok l-ar fi favorizat pe Călin Georgescu: S-a dispus sesizarea organelor penale