Unde vor fi relocați elevii Școlii Gimnaziale nr. 7 Remus Opreanu din Constanța după ce unitatea de învățământ va intra, din ianuarie 2025, în reabilitare
Învățământ
De la începutul anului 2025, Școala Gimnazială nr. 7 Remus Opreanu Constanța intră în reabilitare, iar o parte dintre elevi vor fi relocați în alte unități de învățământ. Deși a mai rămas puțin timp, nu se cunosc încă spațiile unde elevii își vor continua cursurile până la finalizarea lucrărilor. Conducerea școlii a făcut demersuri la toate unitățile de învățământ din zonă, dar nu numai, fără succes. Zilele acestea, reprezentanții Primăriei, Inspectoratului Școlar și cei ai Școlii nr. 7 vor avea o întâlnire pentru a discuta ce se va întâmpla în perioada următoare.
Primăria Constanța a scos la licitație în luna aprilie 2024 lucrările de reabilitare a Şcolii Gimnaziale nr.7 Remus Opreanu, Constanţa, însă, la finalul lunii iulie 2024, autoritatea contractantă a stabilit că toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile.
Ulterior, pe 1 august 2024, primăria a scos din nou la licitație contractul privind achiziția execuției de lucrări aferente obiectivului de investiții.
Valoarea totală a proiectului a fost de 6.706.230,99 lei.
De această dată, primăria a avut ceva mai mult noroc.
Până la data limită de depunere a ofertelor două firme s-au înscris în „cursă”. Astfel, au depus oferte SC ACG CONSTRUCTION & PROJECTS SRL (în calitate de lider de asociere) împreună cu ROMAR SUDEST CONSTRUCT S.R.L. și SC ARCHIPRO-DEVELOPMENT SRL (Leader), alături de SC TOPSAFE BUILDING SERVICES SRL, SC Ral Construct Development SRL.
La acest moment, potrivit SICAP, licitația este în desfășurare. Pe 9 decembrie, autoritatea contractantă are ca termen limită pentru efectuarea evaluării financiare.
Practic Primăria Constanța este pe ultima sută de metri înaintea desemnării câștigătorului.
Potrivit surselor noastre, cel mai probabil, lucrările vor începe în jurul datei de 15 ianuarie 2025 după ce primăria va stabili care este firma care se va ocupa de acest contract.
„Răspunsurile au fost negative de la toate unitățile de învățământ”
Inspectorul șef al ISJ Constanța, Sorin Mihai ne-a declarat că a primit din partea conducerii unității de învățământ o solicitare în vederea acordării de ajutor pentru găsirea unei locații potrivite în vederea desfășurării orelor de curs.
„Vom avea mai întâi o discuție cu primăria și constructorul pentru a vedea exact care este modalitatea care se va aplica pentru ca activitatea în școală să nu fie foarte mult afectată. Ulterior, vom vedea cum vom rezolva situația”, ne-a declarat inspectorul șef al ISJ Constanța, Sorin Mihai.
Am discutat și cu directorul adjunct al Școlii Gimnaziale nr. 7, profesorul Cristina Trancă, care ne-a explicat că anterior transmiterii solicitării către Inspectoratul Școlar Județean Constanța pentru găsirea de spații pentru relocarea elevilor, conducerea unității de învățământ a transmis adrese către mai multe unități de învățământ în același scop.
Au fost transmise adrese către Școala nr. 38, Liceul Virgil Madgearu, Liceulu Energetic, Liceul George Călinescu și Școala Gimnazială numărul 3 Ciprian Porumbescu, și Liceul Pontica:
„Înainte de a transmite acea adresă în care solicităm sprijinul ISJ-ului în a găsi spații pentru relocare, am transmis noi ca școală adrese către unitățile de învățământ care sunt mai în apropiere de școala noastră, dar nu numai. Am transmis niște adrese în care solicitam să ni se comunice dacă beneficiază de spații și ne pot ajuta pentru câteva formațiuni de învățământ. Răspunsurile au fost negative de la toate unitățile de învățământ”.
20 de clase vor fi relocate
Pentru început vor fi relocate 20 de clase, și de la învățământul primar și de învățământul gimnazial.
„Se va lucra pe tronsone, de sus în jos, se va alege o jumătate de școală unde se va lucra, iar în celalată jumătate se vor continua cursurile. Să vedem ce variante de relocare găsim și cum ne vom organiza.
Va fi foarte greu de făcut un orar în așa fel încât profesorii să se poată deplasa în timp util.„, a mai precizat directorul adjunct al unității de învățământ.
Potrivit contractului, lucrările la unitatea de învățământ trebuie să fie gata până la finalul anului 2025.
Inițial, se dorea începerea lucrărilor în luna decembrie, însă unitatea de învățământ mai avea nevoie de timp pentru reloacarea mai multor materiale în spațiile care vor fi găsite de către Inspectoratul Școlar.
Părinții cunosc situația de mai multă vreme, știu că unitatea de învățământ va intra în reabilitare, așadar se presupune că s-au obișnuit cu ideea că nu își vor mai duce copiii la școala din cartier.
„Părinții sunt înștiințați de anul trecut, au fost pregătiți. Problema tuturor este unde anume vor fi relocate clasele ca fiecare să știe apoi ce măsuri vor lua personal în familie ca să-și poată aduce copiii la școală”, ne-a mai precizat directorul adjunct al unității de învățământ.
Rămâne de văzut care sunt soluțiile care vor fi găsite astfel încât părinții și copiii să nu fie nevoiți să traverseze jumătate de oraș pentru a ajunge la unitatea de învățământ unde vor fi relocați.
Vom reveni.
Citește și: