Încă o dată ghinion pentru călătorii de pe ruta Constanța – Ostrov: Licitația pentru lotul 3 de transport județean, derulată de CJC, ANULATĂ din nou
Administrație locală
Încă o licitație eșuată. După procedura derulată în această vară de Consiliul Județean Constanța pentru găsirea unei firme care să se ocupe de contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria teritorială de competență a județului Constanța-LOT 3: Grupa 03 nu s-a reușit desemnarea unui câștigător.
Potrivit detaliilor înscrise în cuprinsul procedurii de licitație, motivul anulării se referă la faptul că „toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile”. Anterior, și în luna februarie 2024, licitația pentru lotul 3 de transport județean a fost anulată sub același considerent mai sus amintit.
Potrivit datelor publice, două societăți care depuseseră oferte erau:
- C&I GRUP INTERNATIONAL
- Asocierea de firme formată din GRUP ATYC SRL (în calitate de lider) și METROPOLITAN, TRANSEVREN, Marcon Star, DUMACRIS INST. S.R.L., VIBO TRANS și Auto Lux Trading.
Valoarea estimată a contractului care se va derula pe o perioadă de șapte ani este de 93.235.456,39 lei.
Grupa 3 cuprinde șase trasee:
- Traseu 012 Constanța-Murfatlar-Poarta Albă;
- Traseu 013 Constanța-Cobadin-Fântâna Mare;
- Traseu 014 Constanța-Deleni-Dunăreni;
- Traseu 015 Constanța-Adamclisi-Viile;
- Traseu 016 Constanța-Dobromir-Oltina;
- Traseu 017 Constanța-Adamclisi-Ostrov Vamă.
De mai mult timp, Consiliul Județean Constanța se chinuie să atribuie acest ultim contract însă până acum fără succes.
Reamintim că la începutul acestui an, Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația formulată de Marcon Star SRL, lider al asocierii MARCON STAR SRL – GEGI SRL – DUMACRIS INST SRL – AUTO LUX TRADING SRL împotriva raportului procedurii de atribuire nr. 43628/11.12.2023 și a comunicării rezultatului procedurii nr. 44284/13.12.2023, emise de Consiliul Județean Constanța în cadrul procedurii de licitație, organizată în vederea atribuirii unui contract de achiziție publică de servicii având ca obiect „Contract de delegare a gestiunii serviciului public de transport persoane prin curse regulate în aria teritorială de competență a județului Constanța Lot 3/Grupa 03 (reluare procedură de atribuire lot 3/grupa 03)”.
Decizia a fost publicată pe site-ul CNSC în 17 ianuarie 2024.
Precizăm că SC Marcon Star SRL a înregistrat la CNSC, la finalul anului 2023, contestația nr. 54/20.12.2023 prin care solicita anularea comunicării rezultatului procedurii 44284/13.12.2023 în ceea ce privește respingerea ofertei sale ca inacceptabilă, declararea ca fiind acceptabilă a ofertei depuse, dar și anularea raportului procedurii nr. 43628/11.12.2023, în ceea ce privește respingerea ofertei sale ca inacceptabilă, precum și în ceea ce privește anularea procedurii deoarece nicio ofertă nu ar fi admisibilă.
Nu este pentru prima dată când firma încearcă să se folosească de toate căile legale posibile pentru a avea acces la un contract bun de la Consiliul Județean Constanța.
În luna mai 2022, SC Marcon Star, care a depus singura ofertă pentru procedura de achiziție publică de servicii având ca obiect „Contract de delegare a gestiunii serviciului public de transport persoane prin curse regulate în aria teritorială de competență a județului Constanța Lot 3/Grupa 03, a fost descalificată de Comisia de atribuire a serviciilor de transport de persoane în județul Constanța pentru lotul 3.
Deși a contestat decizia autorității contractante la acel moment, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis să respingă, ca inadmisibilă, contestația formulată de Marcon Star SRL, în contradictoriu cu Consiliul Județean Constanța pentru neconstituirea cauțiunii în cuantumul legal.
Dar firma nu s-a oprit aici ci și-a căutat dreptatea pe care considera că o are și în instanță, însă Curtea de Apel Constanța i-a respins, definitiv, contestația, ca nefondată la începutul lunii septembrie 2022.
Lista traseelor de transport județean și câștigătorii licitațiilor sunt următorii:
Grupa nr. 1 este formată din 6 trasee ce tranzitează localităţile Mangalia, Negru Vodă, Viroaga, 2 Mai, Limanu, Vama Veche, Darabani, Vâlcele, 23 August, Moşneni, Dulceşti şi Pecineaga, a fost atribuită asocierii dintre firmele de transport NORDIANA NIS S.R.L. (lider), CONSTANT TRANS S.R.L. (asociat), SIMPA TRANS S.R.L.(asociat), GRUP ATYC S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de vehicule active: 13 din care 5 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 8 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi un număr total de vehicule rezerve: 3 din care 1 vehicul cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 2 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri.
Grupa nr. 2 este formată din 5 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Agigea, Eforie, Costineşti, Cumpăna, Mangalia şi Techirghiol, a fost atribuită asocierii dintre METROPOLITAN S.R.L. (lider), GRUP ATYC S.R.L. (asociat), NORDIANA NIS S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de vehicule active: 28 din care 12 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 16 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de vehicule rezerve: 3 din care 2 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.
Grupa nr. 4 este formată din 11 trasee ce tranzitează localităţile Hârşova, Ciobanu, Gârliciu, Ghindăreşti, Topalu, Horia, Cloşca, Constanţa, Târguşor, Râmnicu de Jos, Ovidiu, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Bălcescu, Dorobanţu, Vulturu, Crucea, Rasova şi Dunăreni, a fost atribuită asocierii dintre TRANSEVREN S.R.L. (lider), DUMACRIS INST S.R.L.(asociat), TRANS MOVIAY S.R.L. (asociat), MENV-TRANSCOM S.R.L. (asociat), MARCOTRANS S.R.L.(asociat), GIS TRANS RAPID S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 19 vehicule active, din care 15 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 4 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve, cu o capacitate ≤ 22 locuri.
Grupa nr. 5 este formată din 6 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Ovidiu, Nazarcea, Sibioara, Fântânele, Năvodari, Palazu Mic, Vulturu şi Gârliciu, a fost atribuită asocierii METROPOLITAN S.R.L. (lider) şi DORINȚA S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 16 vehicule active, din care 8 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 8 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve, din care 1 vehicul cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.
Grupa nr. 6 este formată din 11 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Medgidia, Cernavodă, Murfatlar, Ovidiu, Poarta Albă, Cuza Vodă, Ţibrinu, Peştera, Petroşani, Crucea, Băltăgeşti, Adamclisi, Carvăn şi Cobadin, a fost atribuită asocierii METROPOLITAN S.R.L. (lider), GRUP ATYC S.R.L. (asociat) şi FILBUS TRAVEL AGENCY S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 22 de vehicule active, din care 15 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 7 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve: din care 1 vehicul cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.
Grupa nr. 7 este formată din cinci trasee: Năvodari Corbu, Constanța- Săcele – Cogealac – Constanța – Săcele – Mihai Viteazu, Constanța – Mamaia – Năvodari și Constanța – Năvodari – Vadu. Câștigătorii contractului pentru lotul 7 sunt JTA Trans Group SRL, în calitate de lider al asocierii JTA Trans Group SRL – Grup Media Sud Călători SA, cu sediul în Năvodari,
Grupa nr. 8 este formată din 7 trasee ce tranzitează localităţile Constanţa, Mereni, Bărăganu, Potârnichea, Biruinţa, Topraisar, Mereni, Ciobăniţa, General Scărişoreanu, Chirnogeni, Amzacea, Dumbrăveni, Negru Vodă, Plopeni, Tufani, a fost atribuită asocierii TRANSEVREN S.R.L. (lider), DUMACRIS INST S.R.L. (asociat), TRANS TUR S.R.L. (asociat) şi GEGI S.R.L. (asociat). Această grupă va fi deservită de un număr total de 18 vehicule active, din care 14 vehicule cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 4 vehicule cu capacitatea ≥ 23 locuri, precum şi de un număr total de 2 vehicule rezerve: din care 1 vehicul cu capacitatea ≤ 22 locuri şi 1 vehicul cu capacitatea ≥ 23 locuri.
OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Foto: Rol ilustrativ Facebook
Citește și: