Licitaţia pentru achiziţia a 68 de autobuze electrice în cinci oraşe din România a fost anulată. Şi asta pentru că singurul participant la licitaţie a fost descalificat. Constanţa ar fi trebuit să beneficieze de 21 autobuze electrice, 5 staţii de încărcare rapidă, 21 staţii de încărcare lentă, toate cu o valoare de 47,12 milioane de lei. Date fiind condițiile, locuitorii din Brăila, Constanţa, Focşani, Lugoj şi Slobozia nu vor circula prea curând cu autobuze electrice de 10 metri.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a anulat licitaţia pentru achiziţia a 68 de autobuze electrice de 10 metri lungime, destinate oraşelor Brăila, Constanţa, Focşani, Lugoj şi Slobozia.

Singurul participant la licitaţie a fost descalificat în etapa evaluării tehnice, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.

Pâna la termenul limită din 22 aprilie, MDRAP a primit o singură ofertă la licitaţia pentru achiziţia a 68 de autobuze electrice de 10 metri lungime. Oferta provenea de la asocierea turco – germană Bozankaya Otomotiv – Sileo GmbH.

MDRAP a lansat pe 28 ianuarie licitaţia pentru cele 68 de autobuze electrice, cu o valoare estimată a contractului de 153,5 milioane de lei, fără TVA (32 milioane de euro).

Contractul era cofinanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020.

Autobuzele urmau să aibă o lungime de zece metri, cu podea integral coborâtă, facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă. Durata de funcționare trebuia să fie de minim 15 ani, din care durata de utilizare fără reparație generală de minim opt ani. De asemenea, durata de utilizare a bateriilor electrice urma să fie de minim cinci ani.

Contractul era împărţit în cinci loturi, câte unul pentru fiecare oraş, şi mai prevedea achiziţia a 68 de staţii de încărcare lentă si 18 de staţii de încărcare rapidă:

1. Brăila – 11 autobuze electrice, 3 staţii de încărcare rapidă, 11 staţii de încărcare lentă – 24,87 milioane de lei;
2. Constanţa – 21 autobuze electrice, 5 staţii de încărcare rapidă, 21 staţii de încărcare lentă – 47,12 milioane de lei;
3. Focşani – 20 autobuze electrice, 5 staţii de încărcare rapidă, 20 staţii de încărcare lentă – 45 milioane de lei;
4. Lugoj – 9 autobuze electrice, 3 staţii de încărcare rapidă, 9 staţii de încărcare lentă – 20,62 milioane de lei;
5. Slobozia – 7 autobuze electrice, 2 staţii de încărcare rapidă, 7 staţii de încărcare lentă – 15,87 milioane de lei.

Producătorul turc Bozankaya s-a înscris la mai multe licitaţii din România, printre care şi cea pentru 51 autobuze electrice în patru oraşe, unde concurează cu producători precum francezii de la Alstom şi cehii de la Sor. De asemenea, Bozankaya este unic ofertant şi la licitaţia pentru 100 de troleibuze în Bucureşti. Tot în Capitală, autobuzul turcesc Sileo concurează cu cel chinezesc Byd la licitaţia pentru 100 de autobuze electrice.

Citește și:

Autobuze electrice cumpărate de Ministerul Dezvoltării vor ajunge în curând la Constanța

Au sosit noile autobuze turcești. De când le vor putea folosi constănțenii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Introduceți aici numele dvs.