FOTO Comori arheologice care datează de acum 7000 de ani, descoperite pe noua Autostradă a Bucureștiului

Știrile zilei
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a efectuat o vizită pe șantierul Autostrăzii București (A0 – Centura Capitalei), acolo unde, în timpul construcțiilor, s-au făcut descoperiri arheologice importante.
S-au găsit obiecte care datează de acum 7000 de ani din Neolitic, Epoca Bronzului, Hallstatt, La Tene. Din fericire, aceste descoperiri arheologice nu vor îngreuna lucrările la Autostrada Bucureștiului.
”Am fost într-o vizită pe șantierul Lotului 1 Nord al Autostrăzii București A0, unde antreprenorul a început lucrările de cercetare arheologică, lucrări care se desfășoară în paralel cu etapa de proiectare.
Situația este următoarea:
- au început lucrările de cercetare arheologică în teren, care vizează 12 situri, atât a cele patru situri prevăzute în documentația Studiului de Fezabilitate, cât și a celor opt situri suplimentare, găsite pe teren;
- activitatea de cercetare arheologică se desfășoară pentru primele două situri din zonele Bâcu (Giurgiu) și Zurbaua (Ilfov), cu 7 arheologi, șase utilaje, opt camioane și 60 muncitori, iar în perioada următoare este prevăzută începerea activității si pe siturile nr. 3 și 4 din Buftea (Ilfov);
- pe situl 1 (Bâcu) a fost descoperită o locuire din perioada secolelor VI-VII p. Chr., iar pe situl 2 (Zurbaua) au fost descoperite vestigii din Neolitic, Epoca Bronzului, Hallstatt, La Tene, secolele VI-VII p. Chr.;
- chiar dacă s-au descoperit situri arheologice suplimentare, acestea nu vor impacta negativ, din punct de vedere al termenului de execuție, graficul lucrărilor.
- au fost executate lucrările de deminare ale terenului pe întregul traseu, cu excepția celor două zone de pădure, între km 7+000 – km 9+000 și km 13+400 – km 14+400, unde este nevoie de emiterea avizelor necesare pentru scoaterea din fondul forestier;
- a executat materializarea traseului de autostradă;
- constructorul va depune săptămâna viitoare documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire necesară începerii execuției lucrărilor înainte de termenul prevăzut în graficul contractual.
Activitatea de cercetare arheologică pentru situl 1 (Bâcu) este coordonată de domnul arheolog Florentin Munteanu, iar pentru situl 2 (Zurbaua) de domnul Silviu Ene, arheolog la Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”, cărora le mulțumim!
La sfârșitul cercetării arheologice vom reveni cu detalii despre descoperirile din teren. Contractul prevede executarea și a două pasaje supraterane:
- Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
- Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
Valoarea contractului este de 815,07 mil. lei, fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 22 luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.
Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului, se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la #Corbeanca și are o lungime de 17,5 km.”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.
Citește și:
Şeful CNAIR: Tot traficul de tranzit dinspre Nădlac spre Constanţa va circula pe Autostrada A0