FOTO Damen Shipyards Mangalia livrează primele structuri pentru proiectul Neptun Deep. Compania a semnat un nou contract de lucrări
Știrile zilei
Damen Shipyards Mangalia SA, intră în insolvență în iunie 2024, livrează primele structuri (două noduri de ancorare conductori) din proiectul Neptun Deep, de la Marea Neagră. Totodată, oficialii companiei au anunțat semnarea unui nou contract pentru lucrări de reparații la un tanc petrolier.
„Semnarea acestor contracte noi este esențială pentru garantarea continuității operaționale și transmite un mesaj puternic către piața globală că Damen Shipyards Mangalia își menține reputația de excelență în repararea navelor“, a declarat Sofien Lamiri, Directorul General al Damen Shipyards Mangalia.
„Gestionarea simultană a celor trei nave în facilitățile șantierului demonstrează capacitatea echipei de a lucra eficient proiecte de mari dimensiuni, la cele mai înalte standarde de calitate și cu respectarea termenelor stricte. Totodată continuăm discuțiile și pentru contracte majore care pot asigura stabilitatea financiară a șantierului pe termen lung“, a adăugat acesta.
Amintim, nu mai departe de luna trecută, compania aflată în insolvență a reușit contractarea a două lucrări de reparații nave, fiind vorba despre tancurile petroliere Tahiti și Sally.
Acum, Damen Shipyards Mangalia SA a semnat contractul pentru lucrările la tancul Nusa Merdeka, sub pavilion Indonezia. Vasul a sosit în șantier pe 2 octombrie 2024, iar lucrările presupun înlocuirea oțelului din carenă.
În plus, compania mangaliotă anunță livrarea cu succes a primelor două structuri CAN (Conductor Anchor Nodes) în proiectul Neptun Deep.
Iată comunicatul de presă remis de Damen Shipyards Mangalia SA:
Damen Shipyards Mangalia (DSMa) anunță semnarea unui nou contract de reparare nave, un tanker de țiței pentru „M/T Nusa Merdeka” și totodată livrarea cu succes a primelor două structuri CAN (Conductor Anchor Nodes) în proiectul Neptun Deep din Marea Neagră. Acestea vin la scurt timp după ce alte două proiectele de reparații au fost contractate, respectiv pentru „M/T Tahiti” și „M/T Hadal Sally”. Aceste realizări sunt cu atât mai notabile având în vedere că șantierul se află într-un proces de redresare prin procedura insolvenței și reprezintă un pas important către dezvoltarea operațiunilor sale.
„Semnarea acestor contracte noi este esențială pentru garantarea continuității operaționale și transmite un mesaj puternic către piața globală că Damen Shipyards Mangalia își menține reputația de excelență în repararea navelor. Gestionarea simultană a celor trei nave în facilitățile șantierului demonstrează capacitatea echipei de a lucra eficient proiecte de mari dimensiuni, la cele mai înalte standarde de calitate și cu respectarea termenelor stricte. Totodată continuăm discuțiile și pentru contracte majore care pot asigura stabilitatea financiară a șantierului pe termen lung”, a declarat Sofien Lamiri, Directorul General al Damen Shipyards Mangalia
Tanker-ul de țiței M/T Nusa Merdeka, navă înmatriculată în Indonezia și construită în 2003, a sosit la șantierul naval pe 2 octombrie 2024. Proiectul constă în înlocuirea oțelului din carenă.
„Suntem mândri că facem parte din cel mai mare proiect din România de exploatare a zăcămintelor de gaze naturale din Marea Neagră. Livrarea cu succes a acestor CAN-uri reprezintă pentru DSMa un reper important în producția de structuri de oțel submersibile pentru industria offshore, o piață pe care intenționăm să o exploatăm în continuare. Șantierul are capacitatea de a se adapta rapid la dinamica pieței și de a atrage noi comenzi într-un context economic dificil.”, a declarat Sofien Lamiri, Directorul General al Damen Shipyards Mangalia.
Cele două structuri CAN sunt parte dintr-un contract ce prevede construcția a patru astfel de structuri destinate dirijării capului de foraj submarin. Aceste structuri, esențiale pentru fundațiile revoluționare ale puțurilor de foraj, sunt destinate proiectului Neptun Deep din Marea Neagră și au fost contractate de compania norvegiană NeoDrill, specializată în construcția de fundații dedicate puțurilor de forare, instalate direct în locațiile desemnate. Fabricarea acestora a demarat în luna decembrie a anului trecut, iar la sfârșitul lunii octombrie urmează să fie livrate către client ultimele două structuri.
Fiecare CAN are o greutate medie de 91 de tone, o înălțime de 10 metri și un diametru de 6 metri. Instalarea acestora se face în apă de către o navă poziționată dinamic, echipată cu o macara cu o capacitate de peste 150 de tone, două vehicule submersibile operate de la distanță (ROV) și servicii topografice.
Tehnologia CAN, care înlocuiește conductorii convenționali utilizați în activitățile de foraj, nu este doar ecologică, ci și eficientă din punct de vedere al costurilor pentru explorarea și dezvoltarea sondelor, reducând semnificativ riscurile asociate instalațiilor convenționale.
** Despre Damen Shipyards Mangalia
Damen Shipyards Mangalia este una dintre cele mai mari și semnificative platforme de construcție și reparare a navelor din România, situată pe coasta Mării Negre. Cu o tradiție îndelungată în industria maritimă, șantierul naval face parte din Grupul Damen și se concentrează pe construcția și repararea navelor comerciale, militare și civile, punând accent pe inovație și calitate.
OBSERVAȚII:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Damen Shipyards Mangalia SA, în insolvență, DOUĂ CONTRACTE NOI pentru repararea unor tancuri malteze