CFR Infrastructră a declarat, pentru Economedia, că studiul de fezabilitate pentru linia Constanța-Mangalia va fi prelungit până la finele lui octombrie 2023, deși ar fi trebuie să fie gata luna viitoare.
Asta înseamnă că execuția lucrărilor de modernizare a căii ferate Mangalia-Constanța va depăși termenul de 24 de luni, preconizat inițial.
Lucrările pentru electrificarea și dublarea (parțială) a liniei de tren Constanța – Mangalia au un cost estimat de 1,5 miliarde lei și o durată de realizare de 34 de luni, cu 10 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.
Linia de tren Constanța – Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, este simplă, neelectrificată, iar în sezonul estival turiștii care merg în stațiunile din sudul litoralului trebuie să aștepte schimbarea locomotivei la Constanța.
În extrasezon, călătorii sunt transportați cu garnituri vechi, unele chiar… interbelice.
Vara, trenurile au întârzieri record, întrucât garniturile trebuie să se aștepte unele pe altele, circulația fiind făcută pe o singură linie. Asta, în ciuda faptului că vechile linii, funcționale în urmă cu mulți ani, încă se mai ițesc de sub pământ și buruieni.
Lucrările de modernizare se fac pentru o viteză maximă de 120 km/h la trenurile de călători (Magistralele CFR se reabilitează pentru viteza de 160 km/h), iar pe tronsonul nou Costinești – Mangalia linia va fi dublată. Linia va fi electrificată pe toată lungimea, în prezent fiind doar pe 10 kilometri între Constanța și Agigea.
FOTO: CFR Infrastructură